• Olaw

    Kent Ekeroth SD vill ha fångars ursprung i kriminalvården

    www.svd.se/nyheter/inrikes/sd-vill-registrera-fangars-ursprung_4185555.svd

    www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Ovriga-dokument/Ovrigt-dokument/Reformering-av-lag-om-behandli_H2021106/

    Liknande har man i andra länder men vad jag inte förstår än, är varför just i vården och inte i domstolar eller hos polisen.

    Vården är viktig men ganska obefintlig och fattiga brukar sitta inne. Förut visste man att det var mkt Finländare eller barn till ensamstående mammor, nu vet nog BRÅ mer då det viktiga är att förebygga.
  • Svar på tråden Kent Ekeroth SD vill ha fångars ursprung i kriminalvården
  • FiaMedFunkk

    Snart kommer demokratihatarna med fasciststämpeln. Man får gärna föra statistik om arbetslöshet, men inte kriminalitet.

    Märkligt.

  • Gert

    Käre Kent har sneglat på hur dom gör i Norge och Danmark. Ser inget märkligt i det faktiskt. Införa statistik och fakta om brottslingar är tydligen moraliskt fel här i Sverige.


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Anghammarad

    Att det kommer en sådan motion från Ekeroth är för mig inte särskilt förvånande. Skrämmande däremot är att det faktiskt finns personer som tycker att det är en bra idé.

  • Gert

    Det är samma motion som Ekeroth lade förra året. 


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Anonym (Demonkrati)
    Anghammarad skrev 2014-12-14 09:18:28 följande:

    Att det kommer en sådan motion från Ekeroth är för mig inte särskilt förvånande. Skrämmande däremot är att det faktiskt finns personer som tycker att det är en bra idé.


    Ja visst är det skrämmande att man gör så i andra länder.
  • Anghammarad
    Anonym (Demonkrati) skrev 2014-12-14 10:06:13 följande:
    Ja visst är det skrämmande att man gör så i andra länder.
    Typisk SD kommentar. Allt är ursäktat om det är någon annan som gör likadant. USA har dödsstraff. I Italien äger den före detta premiärministern en stor del av media och förhindrade konsekvent motståndarna att tala för sin politik.  Jag tycker inte att de sakerna är OK heller.
  • Sensitiveguy
    FiaMedFunkk skrev 2014-12-14 01:42:39 följande:

    Snart kommer demokratihatarna med fasciststämpeln. Man får gärna föra statistik om arbetslöshet, men inte kriminalitet.

    Märkligt.


    Att anse att något är fascistiskt är en åsikt, olika åsikter = demokrati. När fattar du?
  • dirty88
    Sensitiveguy skrev 2014-12-14 18:19:18 följande:
    Men det är en åsikt att ANSE att SD är fascistiskt. Det är inte samma sak som att säga att SD ÄR fascistiskt.

    Jo, det var naturligtvis olika åsikter som ledde fram till flerpartisystemet. Åsikts- och yttrandefriheten går självfallet hand i hand med demokratibegreppet.
    Självklart. Det är en åsikt. Fritt fram att ha åsikter.

    Demokrati är ju helt enkelt att du får rösta på lite vad du vill och att de med flest röster får störst inflytande. Nått åt det hållet.

    Demokrati är fortfarande inte samma sak som att folk har olika åsikter. 
  • Sensitiveguy
    dirty88 skrev 2014-12-14 18:25:08 följande:

    Självklart. Det är en åsikt. Fritt fram att ha åsikter.

    Demokrati är ju helt enkelt att du får rösta på lite vad du vill och att de med flest röster får störst inflytande. Nått åt det hållet.

    Demokrati är fortfarande inte samma sak som att folk har olika åsikter. 


    Samma sak sade jag inte, utan snarare att de har med varandra att göra. Utom möjligen i USA kanske.

    Så återigen, inget konstigt i att människor skulle kunna anse att SD är fascistiskt och därför inte röstar på dem.
  • nihka
    Olaw skrev 2014-12-14 01:40:48 följande:
    www.svd.se/nyheter/inrikes/sd-vill-registrera-fangars-ursprung_4185555.svd

    www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Ovriga-dokument/Ovrigt-dokument/Reformering-av-lag-om-behandli_H2021106/

    Liknande har man i andra länder men vad jag inte förstår än, är varför just i vården och inte i domstolar eller hos polisen.

    Vården är viktig men ganska obefintlig och fattiga brukar sitta inne. Förut visste man att det var mkt Finländare eller barn till ensamstående mammor, nu vet nog BRÅ mer då det viktiga är att förebygga.
    Nej, han vill att ALLA invandrare både första och andra generationens invandrare ska registreras, inte bara "fångar".

    Jaså "fattiga brukar sitta inne" och förut "Finländare" och "barn till ensamstående mammor". Hur blir man så "välinformerad"? Hahahahahahaha!
Svar på tråden Kent Ekeroth SD vill ha fångars ursprung i kriminalvården