• Rosen

    Män som lämnar sina gravida kvinnor är inte riktiga män!! De är fega kräk!

    Är så jävla trött på alla dessa fega män där ute som lämnar sina gravida kvinnor och säger att de blir tvingade till att bli pappor!! Varför i helvete skyddade de sig inte med en kondom då om de så gärna inte ville bli förälder!? Varför tar inte dessa män ansvar för sina handlingar?? 
    Har själv problem med min sambo just nu som hotar med att lämna mig eftersom han inte vill bli pappa. Det är så jävla fegt och omoget! Varför flippar män ut när ens kvinna blir oplanerad gravid? Varför är det så jävla svårt för de att acceptera läget och göra det bästa av situationen? Är det nåt i deras testosteron som gör att de inte vill få barn under en viss tidsperiod i sina liv? Män som gör såhär är bara egoistiska svin!! 
    Har man oskyddat sex och råkar göra sin kvinna gravid så får man fan ta ansvar för det sen också och inte bara sticka så fort det blir lite jobbigt!! Är det någon här som håller med mig om detta?
    Behövde skriva av mig lite.. 
    Tacksam för svar.

  • Svar på tråden Män som lämnar sina gravida kvinnor är inte riktiga män!! De är fega kräk!
  • lostinspace

    Lämna kvinnan är väl en sak. Det blir som det blir när det inte blir som det borde. Dock så är det totalt oacceptabelt att lämna barnet...

  • Rosen
    lostinspace skrev 2014-12-14 16:55:40 följande:

    Lämna kvinnan är väl en sak. Det blir som det blir när det inte blir som det borde. Dock så är det totalt oacceptabelt att lämna barnet...


    Nej det är oacceptabelt oavsett sål änge kvinnan inte typ misshandlar mannen så är det fan inte okej att sticka!
  • Hagwar

    Tja, om du inte vill genomgå abort så tvingar du honom på ett sätt att bli pappa, då det finns ett alternativ som du inte vill utföra. Har väl åsikten att han kan stå för kostnaden men annars så förstår jag honom, hade inte heller velat få ett oönskat, från min sida, barn dumpat i mitt liv. 

  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    lostinspace skrev 2014-12-14 16:55:40 följande:

    Lämna kvinnan är väl en sak. Det blir som det blir när det inte blir som det borde. Dock så är det totalt oacceptabelt att lämna barnet...


    +1

    Jag har svårt att se att man kan kräva att mannen ska "stanna hos kvinnan", däremot har han alltid ett ansvar för barnet. Kvinnan gör ett aktivt val att behålla barnet (vilket är helt hennes val), men om det valet går emot mannens önskningar så får kvinnan nog räkna med att mannen "försvinner". Däremot kvarstår givetvis ansvaret för barnet, oavsett vad mannen tycker om den saken.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Lovecreature

    Jag tycker även här att det är bådas ansvar. Men vill han inte ha barn just nu eller kanske aldrig då får man acceptera det. Vill du ha barn så skaffa det med en som vill i stället. Eller så vänta ett tag tills han är redo.

  • Jw83

    Jag hade inte kunnat älska någon som inte respekterar min vilja. Om min partner, ensam, mot min vilja, beslutar att vi ska få barn ihop så respekterar denna partnern inte mig alls.

    Ska jag tvingas leva ihop med någon jag inte älskar? Bara för att vi slarvat med skydd?

    Jag kan tycka att man är stark om man kan ge sitt barn en kärleksfull, trygg familj där barnet är önskat av alla. Att bara behålla ett barn för att man inte orkar/vill göra abort är inte en styrka i sig själv i mina ögon.

  • Lovecreature

    Jag är personligen väldigt emot abort. Så vill man inte ha barn så använd skydd. Det finns så många att välja på. Det finns skydd som passar just dig. Använd det! Ett barn ska inte bli till pga att den ena vill. Utan att båda vill. Föda barn hit å dit bara för att du vill är själviskt. .

  • MallaL
    Hagwar skrev 2014-12-14 17:02:30 följande:

    Tja, om du inte vill genomgå abort så tvingar du honom på ett sätt att bli pappa, då det finns ett alternativ som du inte vill utföra. Har väl åsikten att han kan stå för kostnaden men annars så förstår jag honom, hade inte heller velat få ett oönskat, från min sida, barn dumpat i mitt liv. 


    Har han blivit tvingad till sex? Om man har sex måste man vara medveten om att det kan bli barn, och vara beredd på konsekvenserna. Det finns inga preventivmedel som är 100%-iga.
  • Rosen
    MallaL skrev 2014-12-14 18:41:27 följande:
    Har han blivit tvingad till sex? Om man har sex måste man vara medveten om att det kan bli barn, och vara beredd på konsekvenserna. Det finns inga preventivmedel som är 100%-iga.
    Ellerhur! Vilka nötter det är här inne som tror att blivande pappor som lämnar sina gravida kvinnor gör rätt!
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Rosen skrev 2014-12-14 18:43:46 följande:
    Ellerhur! Vilka nötter det är här inne som tror att blivande pappor som lämnar sina gravida kvinnor gör rätt!
    Hur länge ska han vänta för att lämna?
    När barnet är fött? När barnet fyller ett? Arton?

    Att pappan har ett ansvar för barnet håller nog de flesta med om, men det ansvaret innefattar inte automatiskt ett ansvar för mamman.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
Svar på tråden Män som lämnar sina gravida kvinnor är inte riktiga män!! De är fega kräk!