• Himalaya

    Blödningar i V7 (6+0)

    Lite bakgrundinfo. Första dag på senaste mens var den 28/10. Jag plussade den 25/11.

    Har haft graviditetssymtom som trötthet, ömma bröst och molvärk i magen. Inte speciellt mycket illamående. För en vecka sedan den 9/12 när jag gick på toa på kvällen var det helt rött i toaletten av blod, jag blev rädd och förvånad. Ingen värk. Jag hade trosskydd på natten som jag blödde igenom. Onsdag till fredag blödde jag. Det blödde i omgångar. När det blödde rann det verkligen till, mkt mer än min mens. Jag hade inte speciellt ont utan den där molvärken som jag haft hela tiden. Bör kanske nämna att jag har sparsam mens, klarar mig med trosskydd. I fredags den 12/12 så slutade jag blöda, har haft små flytningar med gammalt blod, främst när jag torkar mig. Det slutade att blöda tvärt. När jag har blödigt har det varit vattnigt ljusrött färsk blod som runnit till i omgångar. Var och gjorde vul igår på dag 6+6, läkaren såg ingenting, jag ska komma tillbaka imorgon för ett nytt vul. Jag fick inget ordentligt svar från läkaren, det hon sa var, jag ser att du har varit eller är gravid. Jag vet inte när du hade ägglossning så det är svårt att säga något, biologi är biologi. Jag har fortfarande gravitetssymtom och jag hade molvärk i livmodern igår. Om man får MF, borde det inte komma ut mer än bara vattnigt blod? Jag tänker mig att det borde komma ut klumpar, iaf minst som det är när man har mens. Har någon varit med om liknande? Jag är intresserad av både historier där det har gått bra och när MF bekräftats.

  • Svar på tråden Blödningar i V7 (6+0)
  • finskaflikkan

    Jag har haft 7 missfall. Vissa mf har de bara kommit blod utan klumpar och andra med både blod och klumpar. 
    Är ju jätteolika och beror på hur långt gången man är osv. 
    Men samtidigt vet jag flera som blödit som mens och allt ändå sett bra ut.  

    Har varit gravid 2 gånger fullt ut och aldrig blödit. Å tyvärr har jag inga bra erfarenheter av blod under graviditet. 

    Men tkr inte du ska tappa hoppet än. Är faktiskt jättevanligt att blöda runt första trimestern utan att de behöver vara något fel. 

    Håller tummarna och lycka till!

  • Himalaya

    Tack för svar finskaflikkan. Jag tycker det är så jobbigt med ovissheten. Ska jag ställa in mig på att det var ett MF eller ska jag fortsätta att hoppas. Har mitt första inskrivningssamtal på fredag den 19/12.

  • Himalaya

    Hur lång tid tar det innan jag får negativt utslag på gravtest om det var mf? Jag testade precis och fick snabbt ett tydligt pluss.

  • finskaflikkan
    Himalaya skrev 2014-12-16 15:22:07 följande:

    Hur lång tid tar det innan jag får negativt utslag på gravtest om det var mf? Jag testade precis och fick snabbt ett tydligt pluss.


    det kan ta upp till några veckor. Men efter mina mf har jag fått minus ca 1vecka efter och de har tydligt blivit svagare och svagare. 
  • emzerus

    Jag blödde i v 5 ungefär då jag skulle haft min mens i vanliga fall...det kom också en kväll utan förvarning...bara en massa blod i toaletten. Sen blödde jag som en riklig mens i tre dagar. När jag var i v 6+2 var jag på vul som jag tjatat mig till på kvinnokliniken. Då såg de ingenting i livmodern o mätte samtidigt hcg. Mätte hcg två dagar senare o det hade ökat men inte tillräckligt, så läkaren sa att detta kan inte vara en normal graviditet.

    En vecka senare var jag tillbaka för nytt blodprov o mäta hcg samt vul. Hcg hade ökat mycket men han såg fortfarande ingenting i livmodern men tyckte att han såg något på ena äggledaren. Utomkvedes sa han o jag fick åka in för operation dagen efter. De skulle bli tvungna att ta bort ena äggledaren och jag vart såklart jätteledsen o orolig!

    En timme innan operation kom den läkaren som skulle operera mig in i mitt rum o sa att hon ville göra en undersökning. På den undersökningen såg hon en påbörjan till graviditet i livmodern, utanför var det endast cystor. Så hon skickade hem mig med en tid för återbesök en vecka senare. Hoppet tändes!

    En vecka senare tillbaka för vul o hcgmätning. Hcg fortsatte att öka men inte tillräckligt o på vul såg hon fortfarande bara något litet, beslutet vart då att skrapas dagen efter.

    Det har varit en jobbig resa där man kastats mellan hopp o förtvivlan o ovissheten om man är gravid eller inte. Så jag förstår precis hur du känner dig. det värsta är just att inte veta!
    Mitt hcg samt mina gravtest jag tog hemma fortsatte att öka/visa positivt pga att moderkakan hade klamrat sig fast i livmodern. Allt annat kom antagligen ut i blödningen.

    Nu är det drygt en vecka sedan jag skrapades o nu är hcg påväg neråt o jag har även fått ett negativt gravtest, äntligen säger jag faktiskt!

    Nu hoppas jag såklart att detta inte är fallet för dig!! jag har hört flera historier där även rikliga blödningar under graviditeten har varit "normala" o allt gått bra!! Och att de inte såg något på vul kan ju vara för att det var förtidigt! Mätte de ditt hcg o ska ha koll på så sätt också?

    Lycka till!!Hjärta

  • Himalaya

    Tack snälla för svar! ?? Jag fick bara ett snabbt vul och ingen riktig förklaring. Allt känns väldigt konstigt. Jag ska dit imorgon för ett nytt vul, med en annan läkare. Jag var på en privat klinik. Känns konstigt att skriva in sig på fredag om de inte ser något imorgon. ????

  • umm abdilleh
    Himalaya skrev 2014-12-16 15:22:07 följande:

    Hur lång tid tar det innan jag får negativt utslag på gravtest om det var mf? Jag testade precis och fick snabbt ett tydligt pluss.


    du kan ha positiva gravtest upp till nio veckor efter missfall. En vän till mig testade positivt efter skrapning då hennes hormoner fortforande inte hunnit försvinna
  • Himalaya

    Fortsättning på följetången. Har precis varit på vul och läkaren visade på skärmen att jag har blod i livmodern. Hon visade på något som kunde vara ett foster. Hon visade att det här skulle kunna vara armar och ben. Dock så hittade hon inget hjärta. Hon trodde att det var mf. Jag ska dit den 22/12 för nytt vul. Om det är mf som hon säger, kommer allt innehåll att komma ut eller vad händer? Inser att då kommer väl även fostret ut och det är någon centimeter stort :(

  • stjärnasomärdin
    Himalaya skrev 2014-12-17 19:01:26 följande:

    Jag har inskrivningssamtal på fredag, skulle ni avboka?


    Du kan ju ringa och höra dig för med bm. När jag var i samma situation tyckte bm att vi skulle avvakta tills vi visste säkert.
  • Himalaya

    Hur gick det för dig?


    stjärnasomärdin skrev 2014-12-17 19:05:40 följande:

    Du kan ju ringa och höra dig för med bm. När jag var i samma situation tyckte bm att vi skulle avvakta tills vi visste säkert.


  • stjärnasomärdin
    Himalaya skrev 2014-12-17 20:49:56 följande:

    Hur gick det för dig?


    Med hematomet (som orsakade blödningarna) var det ingen fara, det tömdes och allt var frid och fröjd! Däremot gick det åt skogen senare men det hade inget men blödningarna att göra!
  • Sommarbus14
    Himalaya skrev 2014-12-17 20:49:56 följande:

    Hur gick det för dig?


    Hur gick de på sista Vulet? Jag fick missfall 25/11 i vecka 5+2 klumpigt emellanåt men inga stora. Ingen smärta alls, de kom i etapper med bara flytningar emllanåt i typ 3-4 dagar för och sen avta, gravtestet visade negativt på andra eller tredje blödningsdagen redan.
Svar på tråden Blödningar i V7 (6+0)