• Pluttiz

    Jag hatar melodifestivalen!

    Jag verkligen bara hatar melodifestivalen!
    Verkligen bara hatar skiten, inga bra låtar och bara dans och spän och skrik till du sprängs! BLÄÄÄÄÄÄÄH

  • Svar på tråden Jag hatar melodifestivalen!
  • SadieWantsASon

    Jaså tydligen var det dags för Melodifestivalen nu igen!? Tycker att den är helt för ofta!

    Usch jag hatar också dansband och schlager. Det är så jävla sliskigt! *RYSER*

  • Solaris

    Jag tyckte den var rätt bra, förta delfinalen, bättre än förra året, faktiskt, men Kuddkrig kändes sämre än deltagarna i IDOL, mer som skolan talangjakt.....

    Lena PH, var den värsta programledareen i historien så trist och och helt utan utsrålning bara trist och platt, det var mycke bättre förra året!

  • Skrattmås

    Jag tycker att det är ok att kolla på.
    Men asdåligt tycker jag med detta turnéfjams!

    Det var bättre förr när det var EN festival och när det var en jury som röstade.
    Då vinner inga bara för att de är snygga (Martin Stenmarck) eller vinner inte för att de är fula (Nanne Grönwall)!

  • NiXxI

    När jag var i tidig tonår så kröp vi (jag, min ett år äldre syster och min pappa) upp i soffan och hade gjort popcorn, sen satt vi och kikade på melodierna och hejjade.
    Idag ska man flåsa i helgerna de fyra (varför?? Jo, pengar så klart) och somliga bidrag är bara skjuta-i-höjden-med-ögonbrynen-bidrag.
    Å andra sidan kan jag förstå svårfaldet med musiken då musiken är rätt mättad idag. Svårt att komma med något nytt kanske.
    Banarne... ...
    Saknar förr...*iiiiieeeeeeekkkkssss*...jag e gammal

  • sweetheart med felicia

    Ja dom som var igår var ju tyvärr inte så mycket att hurra för...
    Hoppas det blir bättre...vi måste ju ändå skicka iväg något som är super denna gången om vi ska ha någon chans.
    Tänk om vi inte lyckas kvala...då blir det ju pinsamt....

  • livvakten

    Det komiska är att melodifestivalen knappt innehåller några schlagers längre...Så ni som kritiserar melod.fest. bara för att schlagers är så dåligt är lite fel ute...s.a.s.

  • fenomena83

    skrattmås, måste bara rätta dig lite.
    martin stenmarck vann ju som bekant förra året endast pga av juryn. han var inte folkets val han var juryns val (folkets val var nanne). juryn får ju också lägga poäng och juryn gav honom alla tolvor vilket resulterade i att han vann. egentligen är det meningen att folket ska få sista ordet men så var det alltså inte förra året.
    så att säga att martin stenmarck vann för att han är snygg pga att det inte finns jury längre är alltså fel.

  • Gunilla75

    Önskade att de gick tillbaks och visade bara en schlagerfestival per år. På tanke på så dåliga låtar igår, så kunde de ha gallrat direkt och visat finalen. Välj ut 12-16 låtar och sluta med del tävlingar.

    Lena Ph var riktigt tråkigt, och vi ska tydligen dras med henne i 4 program till?

    Fattar heller inte att Kuddkrig fick mer röster än Hanna Graf, och varför de överhuvudtaget visade de sämst placerade. Innan har de berättat det efter tävlingen.

  • Pluttiz

    men det värsta är ju när bestraffar tango kommer in och ska äga på sceen, ryyyyyser

Svar på tråden Jag hatar melodifestivalen!