• Anonym (MizZ X)

    Först blev jag inbjuden till jul, sedan fick jag inte komma.

    Jag och min kille har varit tillsammans i lite över ett år, vi är båda 35 år, jag har ett barn och vi har börjat umgås alla tre för några månader sedan. Senast vi sågs så frågade han vad jag ska göra på julafton och jag sa att jag har mitt barn på morgonen, därefter hämtar barnets pappa det och sedan gör jag väl inget speciellt. Han frågade då om jag ville komma till hans bror och vara med honom och hans familj på eftermiddagen. Jag svarade att jag ville det.

    Igår ringde han mig och sa att det är ändrat det där med julafton för han tycker att om jag ska träffa hans familj så ska det ske någon annan gång och inte på julafton. Jag mottog det utan någon särskild reaktion men jag kan inte låta bli att känna mig lite sur samtidigt som jag tycker att det är fånigt att jag känner mig sur.

    Hur skulle ni ha resonerat?

  • Svar på tråden Först blev jag inbjuden till jul, sedan fick jag inte komma.
  • Anonym (n)

    det låter inte som om ni varit ihop så länge så jag skulle nog ta det som det blir och hellre planera ordentligt inför nästa jul istället

  • Anonym (MizZ X)

    14 månader har vi varit tillsammans, är inte det ett ganska långt tag?

  • Anonym (God jul)

    Jag hade blivit besviken och sur. Ska du sitta själv på julafton hade han tänkt eller vet han om du har andra alternativ? Ta det med honom direkt så slipper det bli ett problem mellan er.

  • Birgitta02

    Faktum är att min syrra tog hem sin kille på julafton. Och då visste vi inte ens att de var ihop. Hon 18 år. Jag 16. Han 20. Han var såååå välkommen. Funkade kanonbra! Finns det bara hjärterum så....

    Jag skulle aldrig låtit min partner sitta själv en julafton. Aldrig i livet.

  • Anonym (e)

    Kan det vara så att han bjöd in dig till sin bror utan att fråga brodern först? Min första tanke bara.

  • Anonym (V)
    Anonym (MizZ X) skrev 2014-12-17 12:08:09 följande:

    14 månader har vi varit tillsammans, är inte det ett ganska långt tag?


    Han verkar inte anse att du hör till hans familj kanske.

    Har du träffat hans familj tidigare?
  • Anonym (MizZ X)
    Anonym (God jul) skrev 2014-12-17 12:10:17 följande:

    Jag hade blivit besviken och sur. Ska du sitta själv på julafton hade han tänkt eller vet han om du har andra alternativ? Ta det med honom direkt så slipper det bli ett problem mellan er.


    Alltså jag har inte gjort någon stor grej av att jag i så fall blir ensam från morgonen och resten av dagen även om det känns ledset. Han vet om att det inte finns några andra alternativ. 
  • Anonym (n)
    Anonym (n) skrev 2014-12-17 12:06:50 följande:

    det låter inte som om ni varit ihop så länge så jag skulle nog ta det som det blir och hellre planera ordentligt inför nästa jul istället


    jag läste lite för fort, eller röde ihop det åtminstone. Förstod det som att barnet skulle med och då kanske det var nytt, tänkte jag. Men nu har jag läst igen och förstod att det var tvärtom. 
  • Anonym (MizZ X)
    Anonym (e) skrev 2014-12-17 12:15:58 följande:

    Kan det vara så att han bjöd in dig till sin bror utan att fråga brodern först? Min första tanke bara.


    Så kan det mycket väl vara men jag tycker att han borde ha lagt upp sitt telefonsamtal på det viset i så fall och förklarat att hans bror inte tycker att det är en bra tidpunkt.
  • Birgitta02

    Han verkar inte vara något att hålla i handen när åskan går. Ni har varit ihop ett år? Då måste ju familjen veta om dig ju. Borde ju inte vara nåt märkligt. Julen handlar om att ge. Kanske de skulle fundera lite på det här med generositet?

Svar på tråden Först blev jag inbjuden till jul, sedan fick jag inte komma.