• HALLO1234567

    Illamående=alltid gravid?

    Kommer att få mens den 20 ungefär, men de senaste dagarna har jag känt illamående. Värst är det på kvällen. För ännu fler dagar sedan började jag också tröttna på bröd till frukost, något jag alltid har gillat mycket. 

    Jag testade negativt idag, men efter typ 15-20 min kom det ett jättesvagt streck. Vill absolut inte vara gravid, men kan jag vara det ändå? Man ska inte läsa av detta test efter mer än 10 minuter.

    Det allra jobbigaste är att vi åker på resa på fredag, en jättelång härlig solsemester och jag orkar inte gå runt och må illa då. Men sånt här illamående beror väl inte alltid på graviditet va?! Kan det inte vara stress också? Jag känner mig dock inte stressad men min kropp kanske är stressad ändå. 

  • Svar på tråden Illamående=alltid gravid?
  • HALLO1234567
    greatbigworld skrev 2014-12-17 22:30:06 följande:

    Vad har du testat med för märke? RFSU har ett testa-tidigt test som kanske är mer pålitligt om du vill veta nu :) p


    Testlagrets :). 
    Ska nog testa mig om två veckor igen när jag kommer hem från resan. Äter primolut nor för att skjuta mensen så jag kommer inte veta ifall den kommer som den ska eller inte heller. Men usch hoppas detta hemska illamående går över snart... är jättetråkigt att må dåligt när man egentligen borde vara förväntansfull :(
  • Anonym (01)

    Clearblue har jätte bra teststickor som man kan testa ganska tidigt från första uteblivna mens dag har jag för mig.

    Lycka till 

  • Jag är bara jag

    Man får absolut inte äta primolut om man är gravid!! Jag fick intyga på heder och samvete att jag till 100% inte kunde vara gravid innan jag fick det utskrivet.

  • Anonym (A)

    Gravidillamående kommer ofta några veckor efter att mensen borde ha kommit. Illamående kan tex bero på magkatarr.

  • HALLO1234567
    Jag är bara jag skrev 2014-12-17 22:41:36 följande:

    Man får absolut inte äta primolut om man är gravid!! Jag fick intyga på heder och samvete att jag till 100% inte kunde vara gravid innan jag fick det utskrivet.


    Aha men det är väl bara för att fostret kan bli missbildat väl? Jag tänkte inte behålla det ju. Står inget annat om det än just maskulinisering eller vad det nu heter. 

    Men ja hoppas det är magkatarr! Har lite orolig känsla liksom i magsäcken så det kan ju faktiskt vara så. Dessutom har jag ätit ganska oregelbundet den senaste veckan också.
  • Anonym (01)
    HALLO1234567 skrev 2014-12-17 23:52:32 följande:
    Aha men det är väl bara för att fostret kan bli missbildat väl? Jag tänkte inte behålla det ju. Står inget annat om det än just maskulinisering eller vad det nu heter. 

    Men ja hoppas det är magkatarr! Har lite orolig känsla liksom i magsäcken så det kan ju faktiskt vara så. Dessutom har jag ätit ganska oregelbundet den senaste veckan också.
    Det låter ju mer som att du är stressad i din vardag än att du kulle vara gravid.
Svar på tråden Illamående=alltid gravid?