• siamgaro

    orolig efter grav.test!

    I söndags 14/12 skulle jag fått min mens men verkar istället fått en ynklig liten nidblödning, testade positivt den 16/12. Men igår 17/12 och nu idag 18/12 testade jag negativt med morgon urin. Jag tyckte mig skymta ett streck men jag tror inte det. Något måste ju vara fel? Jag är orolig faktisk, jag fick ett missfall för två månader sedan som gjorde mig riktigt ledsen..

  • Svar på tråden orolig efter grav.test!
  • siamgaro

    Kan även tillägga att jag har massa symptom så som illamående, håll i sidorna, lite gasig i magen ont i svanken/ländryggen, ont i leder och huvudvärk.

  • siamgaro

    Jag ser ju ett streck på det första, har till och med frågat andra och de har sagt att det är svag men det är där och är det där så är man gravid.

    Jag har aldrig haft problem med oregelbunden mens och ligger just nu på BIM+5 så är jag inte gravid så är ju något väldigt fel.

  • FlutterDash

    På den första är det ett streck, men kanske är det grått och alltså ett spökstreck.. Hur såg ditt positiva test ut? 

  • siamgaro

    Det konstiga är ju att jag har ännu fler symptom än de jag skrev.. Jag har galna humörsvängningar, svullen mage, svullna bröst som gör fruktansvärt ont, bröstvårtorna är lite mörkare lila-liknande nu, molvärk i tjejmagen emellanåt.

    Är jag verkligen omöjligt gravid? Få kan jag inte ens förstå själv var problemet ligger..

  • siamgaro

    Mitt positiva testa var ett svagt men fortfarande rosa streck, tog några minuter innan det kröp fram på Stickan.

  • FlutterDash
    viseversa skrev 2014-12-18 07:13:16 följande:

    Du är INTE gravid. Går inte att ens skymta ett till sträck på dom testen.


    Fast på första testet ÄR det ju ett streck? Men väldigt svagt och jag kan inte avgöra om det är sk. Spökstreck.

    Ts, testa ett digitalt?
  • asaint

    Varför har du brutit upp första testet? Hade det varit positivt så hade du sett det. Jag ser tyvärr inget på nått av testen.

  • VanillaCoke

    Ingen av testen som du lagt upp här visar positivt. Man ska inte behöva bryta upp det för att försöka se något. Hoppas det tar sig nästa äl!

  • Vickan I
    siamgaro skrev 2014-12-18 06:47:55 följande:

    Det konstiga är ju att jag har ännu fler symptom än de jag skrev.. Jag har galna humörsvängningar, svullen mage, svullna bröst som gör fruktansvärt ont, bröstvårtorna är lite mörkare lila-liknande nu, molvärk i tjejmagen emellanåt.

    Är jag verkligen omöjligt gravid? Få kan jag inte ens förstå själv var problemet ligger..


    Fast om alla de symptomen berodde på graviditet så hade ditt hcg-värde (det som gravtesten mäter), varit högre och testen starkare. Det är gravidhormonet som gör att att en del upplever symptom som ex illamående, ömma bröst etd, men då är nivån minst så pass hög att det syns klart på ett test. Ibland hoppar äl över och då blir mensen också ofta sen sedan. En första gång för alla någon gång och betyder inte att det är något fel. 
  • siamgaro

    Kan berätta att jag hade rätt men drabbades utav ett missfall. Är ledsen jag tog upp er tid i denna onödig tråd!

Svar på tråden orolig efter grav.test!