• Svar på tråden Dålig förälder
  • MrsMia

    Kanske en aning avtrubbad, eller vad säger du? I med öronproppar (ja faktiskt) och lägg dig bredvid en stund istället, läs en tidning eller nåt...

  • Penida

    Snarare sjuk på något sätt om man inte bryr sig och är likgiltig.


    Avskyr CIO-metoder
  • cosinus

    Om man på riktigt inte bryr sig så ja då är det ju något som inte riktigt stämmer.

    Däremot kan man ju till synes verka både lugn och liksom avtrubbad om man har en bebis som skriker stora delar av dygnet och man då till slut måste lägga ifrån sig det illvrålande knytet för att t ex byta blöja på syskon, torka i rumpan eller annat.

    Det kan också vara bättre att låta bebisen skrika 30 sekunder medan man själv håller för öronen och andas lungt innan man fortsätter bära runt det illvrålande knytet. För man orkar inte hur mycket som helst.

    Och ja, iaf jag har blivit lite avtrubbad. När jag haft barn som vrålat i högan sky precis vad jag än gjort så till slut har jag kunnat lägga dem i spjälsängen och gå på toa 1 minut eftersom de skriker även om jag har med dem på toa och då blir det både jobbigare, tjorvigare och tar längre tid och det känns liksom inte värt det när mistluren inte minskar ens om jag krånglar till det. Men det betyder ju inte riktigt att man inte bryr sig. Man är fortfarande asstressad och skyndar sig.

  • Millie72

    Jag tycker inte man låter barnet ligga och skrika.. bättre som ngn skrev i med proppar och lägg in en hand hos barnet.. barnet ska ju känna sig trygg och att ngn bryr sig om det! 

Svar på tråden Dålig förälder