• interna

    Sambo skrev på min delgivningskvitto ifrån kronogden!

    Hej! Kan någon hjälpa mig att skriva ett formellt brev till tingsrätten? Det är så att min sambo skrev på min delgivningskvitto ifrån kronofogden, och kastat fakturan ifrån kronofogden. Han betalade fakturan men det blev för sent så jag fick utslag. Har pratat med betalnings föreläggande och kom fram till att jag kan överklaga utslag ifrån kronofogden då jag inte har sett brevet och för att jag inte har skrivit på delgivningskvitto. 

    Är någon där ute van vid att skriva formella texter? 

    snälla hjälp mig. 

  • Svar på tråden Sambo skrev på min delgivningskvitto ifrån kronogden!
  • Kjell2

    Tror du även måste kontakta polisen och berätta vad din sambo har gjort.

    Ring till tingsrätten och fråga hur du ska formulera. Är du riktgt osäker lägg några kronor på att få proffshjälp.

    Annars skriv ungefär som du förklarat i tråden. Ange gärna kfms´s ärendenummer och liknade .

  • Pentagram

    Folket på tingsrätten är vare sig robotar eller idioter. Som privatperson förväntas du inte kunna alla formella formuleringar eller termer. Skriv ned vad som hänt och vad du vill så skall det inte vara något problem. Eventuellt, kontakta TR i samband med att du skriver texten så kan de upplysa dig om det är något särskilt du måste/bör tänka på.

  • Moderno

    Vad är det du vill? Anser du att du inte behöver betala fordringen, eller tänkte du betala men hann inte göra det innan kronofogden meddelade sitt avgörande? Hur lång tid har gått sedan dess?

  • interna

    Hej!
    Vill tacka för all tid som ni lägger ner för att hjälpa mig! 
    har skickat ett brev till tingsrätten nu. Tror ni att jag har chans att få bort min prick? Har ångest varje dag av att tänka på detta. 

Svar på tråden Sambo skrev på min delgivningskvitto ifrån kronogden!