• Anonym (C)
    Äldre 18 Dec 15:00
    10778 visningar
    107 svar
    107
    10778

    När bli gravid efter nyanställning?

    Som rubriken lyder. När slutar det "sticka i ögonen" att bli gravid som nyanställd? Eller sticker det inte alla i ögonen kanske? Vad tycker DU?

  • Svar på tråden När bli gravid efter nyanställning?
  • Anonym (Teami­s)
    Äldre 18 Dec 15:33
    #1

    Jag tycker att man bör jobba minst ett år innan, minst alltså.
    Gärna längre.

  • Äldre 18 Dec 15:34
    #2

    Minst ett år

  • Äldre 18 Dec 15:46
    #3
    -1 +1

    Jag tycker man ska bli gravid när det passar in i ens privata liv och i samlivet med ens partner. Jag lever inte för jobbet och hade därför skitit totalt i om det sticker i ögonen på någon på min arbetsplats om jag hade blivit gravid.

  • Anonym (Teami­s)
    Äldre 18 Dec 15:55
    #4
    Emmeliina skrev 2014-12-18 15:46:45 följande:

    Jag tycker man ska bli gravid när det passar in i ens privata liv och i samlivet med ens partner. Jag lever inte för jobbet och hade därför skitit totalt i om det sticker i ögonen på någon på min arbetsplats om jag hade blivit gravid.


    Det är personer med din inställning som bidrar mest till att yngre kvinnor inte får anställning hos mig.
    Jag vill helt enkelt inte ta risken att först lära upp någon och lagom när personen kan jobbet måste en vikarie läras upp.

    Därför anställer jag bara äldre personer.
  • Äldre 18 Dec 15:56
    #5
    -1
    Anonym (Teamis) skrev 2014-12-18 15:55:00 följande:
    Det är personer med din inställning som bidrar mest till att yngre kvinnor inte får anställning hos mig.
    Jag vill helt enkelt inte ta risken att först lära upp någon och lagom när personen kan jobbet måste en vikarie läras upp.

    Därför anställer jag bara äldre personer.
    Och jag tar ingen anställning hos någon som frågar om jag tänker få fler barn inom den närmsta tiden, för det tycker jag de ska skita i.
  • Anonym (Signe­)
    Äldre 18 Dec 16:01
    #6
    Anonym (Teamis) skrev 2014-12-18 15:55:00 följande:
    Det är personer med din inställning som bidrar mest till att yngre kvinnor inte får anställning hos mig.
    Jag vill helt enkelt inte ta risken att först lära upp någon och lagom när personen kan jobbet måste en vikarie läras upp.

    Därför anställer jag bara äldre personer.
    Hur gammal är "en äldre person" enligt dig? 
  • Anonym (Teami­s)
    Äldre 18 Dec 16:12
    #7
    Emmeliina skrev 2014-12-18 15:56:51 följande:
    Och jag tar ingen anställning hos någon som frågar om jag tänker få fler barn inom den närmsta tiden, för det tycker jag de ska skita i.
    För din upplysning så skulle jag inte ens kalla dig till intervju.
  • Anonym (Teami­s)
    Äldre 18 Dec 16:12
    #8
    Anonym (Signe) skrev 2014-12-18 16:01:32 följande:
    Hur gammal är "en äldre person" enligt dig? 
    Generellt anställer jag sällan människor under 45.
  • Anonym (C) Trådstartaren
    Äldre 18 Dec 16:44
    #9

    Fler åsikter?

  • Äldre 18 Dec 16:50
    #10

    Jag tycker att man bör jobba minst ett år

Svar på tråden När bli gravid efter nyanställning?