• Gert

    730 miljoner européer har rätt till socialbidrag i Göteborg

    Alla 730 miljoner människor (EU-migranter, samt papperslösa) har enligt de styrande i Göteborg rätt till socialbidrag i Göteborg.





    Känns bra att man inte bor där, men jag är rädd att liknande idiotier kommer sprida sig till Stockholm och andra städer.


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Svar på tråden 730 miljoner européer har rätt till socialbidrag i Göteborg
  • Helhet
    Gert skrev 2014-12-18 19:09:18 följande:

    Alla 730 miljoner människor (EU-migranter, samt papperslösa) har enligt de styrande i Göteborg rätt till socialbidrag i Göteborg.

    Känns bra att man inte bor där, men jag är rädd att liknande idiotier kommer sprida sig till Stockholm och andra städer.


    Synd att det är du som har startat tråden! Eliten kommer tro att det är du som är utklädd till alla och bara försöker missleda folk. Spontant tänker jag herregud vad hände.
  • Fläderblomster
    Gert skrev 2014-12-18 19:09:18 följande:

    Alla 730 miljoner människor (EU-migranter, samt papperslösa) har enligt de styrande i Göteborg rätt till socialbidrag i Göteborg.





    Känns bra att man inte bor där, men jag är rädd att liknande idiotier kommer sprida sig till Stockholm och andra städer.


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Ge dig och läs lagen innan du börjar hitta på en massa skit.
  • Helhet
    Fläderblomster skrev 2014-12-18 19:32:14 följande:

    Ge dig och läs lagen innan du börjar hitta på en massa skit.


    Jag som är opåläst! Vad säger lagen?
  • Fläderblomster
    Helhet skrev 2014-12-18 19:40:22 följande:
    Jag som är opåläst! Vad säger lagen?
    Orkar inte förklara allt men det handlar om ett europadirektiv som är harmoniserat i svensk rätt. Idag finns ingen lag som säger att vi ska ge ekonomiskt bistånd till EU-migranter. Praxis är att hemlandet ska stå för detta om det behövs.
  • Lumsen

    Naturligtvis ska alla ha rätt att komma till Sverige, vi är ett rikt land, som verkligen har råd att ge stöd till människor.
    vad är problemet egentligen?

  • Gert
    Lumsen skrev 2014-12-20 18:35:50 följande:

    Naturligtvis ska alla ha rätt att komma till Sverige, vi är ett rikt land, som verkligen har råd att ge stöd till människor.
    vad är problemet egentligen?


    Så alla ska har rätt till socialbidrag? 
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Nikan
    Lumsen skrev 2014-12-20 18:35:50 följande:

    Naturligtvis ska alla ha rätt att komma till Sverige, vi är ett rikt land, som verkligen har råd att ge stöd till människor.
    vad är problemet egentligen?


    På vilken nivå har vi råd att ge stöd?
  • Rataxes
    Lumsen skrev 2014-12-20 18:35:50 följande:
    Naturligtvis ska alla ha rätt att komma till Sverige, vi är ett rikt land, som verkligen har råd att ge stöd till människor.
    vad är problemet egentligen?
    Har hört att det är moraliskt rätt att fattiga svenskar betalar kommunalskatt för att gynna EU-migranterna. Sen tillkommer då utjämningsbidragen via EU och ytterligare slantar i pappersmuggarna för att sponsra deras fina bilar.
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Gert
    Konservativ skrev 2014-12-21 12:33:09 följande:

    Hur får de plats? Hisingen är visserligen stort men....


    Staten får bygga ett nytt Eskilstuna varenda år.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Vassochtaggig
    Gert skrev 2014-12-20 22:22:50 följande:
    Så alla ska har rätt till socialbidrag? 
    Alla har rätt att söka socialbidrag. Men alla som söker får inte socialbidrag beviljat. Alltså kommer inte 730 miljoner människor att erhålla socialbidrag i Göteborg. Du kan somna om, Gert.
  • Gert
    Vassochtaggig skrev 2014-12-21 12:55:39 följande:
    Alla har rätt att söka socialbidrag. Men alla som söker får inte socialbidrag beviljat. Alltså kommer inte 730 miljoner människor att erhålla socialbidrag i Göteborg. Du kan somna om, Gert.
    Det är just det jag har skrivit också - alla har rätt att söka socialbidrag i Göteborg. De kanske vill att socialstyrelsen ska bli dränkta i ansökningar och pappersarbete.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Biffus
    Gert skrev 2014-12-18 19:09:18 följande:

    Alla 730 miljoner människor (EU-migranter, samt papperslösa) har enligt de styrande i Göteborg rätt till socialbidrag i Göteborg.

    Känns bra att man inte bor där, men jag är rädd att liknande idiotier kommer sprida sig till Stockholm och andra städer.


    Läs en lagbok. Sveriges lagbok alltså. 
  • FiaMedFunkk
    Biffus skrev 2014-12-21 13:08:40 följande:
    Läs en lagbok. Sveriges lagbok alltså. 
    Vad ska vi göra med den, när kommunalpolitiker skiter i den och åberopar mänskliga rättigheter?
  • FiaMedFunkk
    Biffus skrev 2014-12-21 13:08:40 följande:
    Läs en lagbok. Sveriges lagbok alltså. 
    Vad ska vi göra med den, när kommunalpolitiker skiter i den och åberopar mänskliga rättigheter?
  • Fläderblomster
    FiaMedFunkk skrev 2014-12-21 21:49:00 följande:
    Vad ska vi göra med den, när kommunalpolitiker skiter i den och åberopar mänskliga rättigheter?
    Ja för kommunpolitiker har befogenhet att agera utanför lagen. Tror jag också. *ironi*
Svar på tråden 730 miljoner européer har rätt till socialbidrag i Göteborg