• Iarwain

    Ni som tror på skapelseberättelsen, hur ser ni på att man nu hittar organiskt liv på andra planeter?

    Ni som tror på skapelseberättelsen, hur ser ni på att man nu hittar organiskt liv på andra planeter?

  • Svar på tråden Ni som tror på skapelseberättelsen, hur ser ni på att man nu hittar organiskt liv på andra planeter?
  • Iarwain
    Tallpall skrev 2014-12-18 20:14:04 följande:

    På vilka andra planeter har man hittat organiskt liv?


    Mars.
  • Iarwain
    Iarwain skrev 2014-12-18 20:17:55 följande:

    Eller jag kanske skulle ha skrivit spår efter organiskt liv.


    Skit också, jag skulle gjort som jag brukar och läst original artikeln och inte ett referat...

    Man har alltså hittat organisk materia som stämmer överens med de mest populära hypoteserna om hur liv skapades på jorden.
    Det blir ju då lite lättare att förklara.

    Skit i denna tråd.
  • Almina

    Men om vi för sakens skull säger att man hittar liv på en annan planet, på vilket sätt skulle det motsäga skapelseberättelsen? Där sägs väl varken att det finns, eller inte finns, liv på andra planeter? Eller har jag missat nåt?

  • themia

    Finns det någon vettig människa som tror på bibelns skapelseberättelse?
    Förresten, vilken av de två.

  • Gathenhielm

    I och med påven är cool med det konceptet, så tror jag inte att det är några större problem.


    Reasons... we all have them, at times.
  • Nidingbane

    Men varför skulle inte detta med "Gud" även kunna bry sig om att "skapa" dvs. dra i gång denna process dvs. evolution som liv innebär på någon annan planet i universum om nu förutsättningar för det finns där? Personligen så tror jag att den "gudomliga evolutionen" för lite så ser jag den. Är på gång på åtskilliga håll i universum. Det är nog långt många fler planeter än jorden som drabbats av denna låt säga "gudomliga smitta" när "Gud" låt säga nös en gång dvs. "Big bang". FlörtAllt finns ju där som ett "virus mm" i detta stora rum.

  • Aniiee
    Gathenhielm skrev 2014-12-18 22:33:44 följande:

    I och med påven är cool med det konceptet, så tror jag inte att det är några större problem.


    Säg det till Ray Comfort
    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
Svar på tråden Ni som tror på skapelseberättelsen, hur ser ni på att man nu hittar organiskt liv på andra planeter?