• annika1987

    Dåligt sex vid ägglossning, gravid iaf?

    Jag och min sambo har försökt att skaffa barn i tre månader, har full koll på min ägglossning via ägglossningstest (clearblue). Däremot så är vårt sex under ägglossningsveckan dåligt; mekaniskt och tråkigt. Ingen riktig passion utan vi har mer sex bara för att vi ska - oavsett om vi är sugna eller inte.

    Är det ngn som har blivit gravid iaf? Jag tänker att man säkert har lättare att bli gravid om man har passionerat sex där man verkligen njuter av det och slappnar av.

  • Svar på tråden Dåligt sex vid ägglossning, gravid iaf?
  • Anonym (m)

    Mitt tips att är att inte ha koll på äl genom test så ni blir mer avslappnade å har sex av lust å inte ett måste just för äl's skull :) äl sker ju oavsett om du/ni vet eller inte. Låt det vara en överraskning när det tar sig.

  • Anonym (Planeraren ;))

    Jag blev gravid efter 9-månaders försök. Man kan inte alltid va supersugen och passionerad varje äl och kanske t o m 3 dagar i rad. Jag och min sambo var väldigt lättsamma och jag kunde t o m säga när vi skulle sova: -Asså vi måste typ ligga ikväl, jag har äl. Så skrattade vi lite o körde på. Men varken jag eller min sambo har problem med att bestämma oss för att ha sex. Men det klart att alla de gångerna inte va de mest passionerade. Den ÄL jag blev gravid vet jag att det var väldigt planerat och vi hade verkligen bara sex för att det var Äl. Så jag tror inte de spelar någon roll. För oss gjorde det inte der iaf ;) håller tummarna för er! Lycka till!

  • annika1987

    Skönt att höra att det finns hopp! ;) Vi håller tummarna. På nyårsafton får jag veta. Tänker att det kan bli ett fantastiskt nyår!

  • Jag är bara jag

    Hur tror du våldtagna blir gravida? Av enorm sexlust och passionerat sex? Det spelar INGEN som helst roll,är man fertil blir man gravid oavsett hur/var-sex. Man blir INTE gravid fortare av att vara avslappnad!

  • Anonym (Mamma i mars)

    Skit i när du har ÄL och ligg när ni känner för det, ofta har du ju lite koll på ungefär när du "borde" ha ÄL, kör en extra gång eller två då. För oss tog det på andra försöket med första barnet och första försöket med andra. Kanske har vi  väldigt lätt att bli gravida men det var spontant och bra sex iaf!

    Lycka till!

Svar på tråden Dåligt sex vid ägglossning, gravid iaf?