• fiasmulan90

    Gravid eller inte? snälla hjälp mig...

    Hej!

    Jag är en tjej på snart 25 år och lever tillsammans med min underbara fästman. Vi ska snart flytta till hus och vi båda känner att där är nått som saknas i våra liv. Vi vill så gärna skaffa barn och vi har haft oskyddat sex under hela tiden vi har varit tillsammans men har inte börjat med att köra "all in" om man säger så sen den 29 november. jag började ha min mens den 21 november och den slutade den 28 november. Då jag har väldigt oregelbunden mens så har den inte kommit ibland som beräknat. Men efter vårat första helt oskyddade sex den 29 november så redan på onsdagen började jag känna av en så kallat mensverksliknande känsla vi äggstockarna. Men var osäker på om det kunde vara ägglossning eftersom min oregelbundna mens. Men sen två dagar senare på fredagen så började jag känna av smärta/värk i svanken. Började bli svullen om magen och nere vid äggstockarna och började känna av lite att jag var tvungen att han mina byxor uppknäppta. Och började få fylligare bröstet och började känna lukter som tex brandrök, gammalt unket vatten och klarar inte av starka parfymer. Lite illamående när som på dygnet och ofta huvudvärk. Och har detta fortfarande än idag. Har gjort två gravtest men båda visa negativt.... kan det vara så att jag är gravid och kan man känna av symtomen så tidigt? Eller är det min kropp som spökar med mig? Jag trodde det kunde vara ägglossning i början men inte konstant i snart en månad... Behöver svar och hoppas nån kan hjälpa mig och lugna ner min oro. tacksam för snabbt svar och tack på förhand. Mvh, Fia

  • Svar på tråden Gravid eller inte? snälla hjälp mig...
  • JosefinGranqvist89

    Har väldigt svårt att tro att det va symptomer på graviditet som du kände direkt efter mensen, men uteblir den kan du ju ändå vara gravid. Jag och sambon har försökt skaffa barn i 4 år och gått på ferilitetsutredning och dom kom fram till att jag sällan/aldrig har ägglossning. Men jag har haft dom flesta graviditetssymptomer under tiden (tror kroppen emellanåt spelar oss ett spratt). Men för 8 månader sen (när vi vänta på tid för början av ivf) så blev jag spontant gravid men tests igen om några dagar om mensen inte kommer, annars är det bara påt igen

  • fiasmulan90

    Tack så mycket Josefin för ditt snabba svar och hoppas verklig inte det är nått spratt... men jätte grattis till er!!! riktig skoj att höra när det väl nappar. tack åter igen och som man brukar säga "skam den som ger sig!"

  • JosefinGranqvist89

    Jobbigaste är ju när man så gärna vill och börjar "leta" tecken hela tiden, men slappna hellre av och njut istället. För risken är att om plusset inte kommer kan man börja må väldigt dåligt. Gått igenom endel depressioner sen vi starta babyverkstan. Och kommer inte plusset så sök hjälp och ligg på vården!! Dom kan va rätt slappa med hjälp och man får inte lita på att allt är rätt hela tiden utan man får ringa och dubbelkolla (ett tips om i fall att). Men håller tummarna att ni snart får ert plus!

  • fiasmulan90

    Tack så mycket för stödet och tipsen jag hoppas oxå verkligen att vårar plus kommer snart. Tack igen för ditt svar Josefin.

Svar på tråden Gravid eller inte? snälla hjälp mig...