• tempor

    Kan allt bli bra igen mellan mig och min bästavän?

    Hej, det är så här att jag har varit jätte hemsk mot min hund när den va valp och i senare ålder med, från att hunden var valp har hunden fått rätt mycket stryk när jag va i en dålig period i mitt liv o inte kunnat kontrollera min ilska och hunden gjort fel o har alltid fått så sjukt mycket ångest efter, har funderat många gånger på att adoptera bort så hunden ska få det bättre men jag har varit självisk för den hunden har gjort allt för mig och blir alltid glad när jag kommer hem eller blir lekfull eller vill ut och gå eller springa.

    Efter att hunden fyllt 1,5 år svor jag att aldrig mer röra han på de sättet igen aldrig mer orsaka smärta, idag är hunden nästan 4 år, några månader ifrån bara.. Och för någon vecka sen hände det. Inte så illa som förut men fortfarande så jag inte kunnat sova om nätterna, jag kasta han nån meter upp på soffan och tryckte ner i nån minut och efter att jag släppte så rörde den inte på sig bara stod där o skaka.

    När jag blir arg och höjer rösten skakar han fast att det inte ens är honom jag skriker på

    . Jag vet inte hur många ggr jag hållt om han o gråtit o sagt förlåt för allt jag gjort förut o inget fysiskt våld på över 2 år o så bara för någon vecka sen hände det här med att jag tryckte ner han.. och då va de inte ens han som gjort något fel!

    Jag hatar denna ångesten det gör så ont i hjärtat jag vet att jag aldrig lär slå hunden igen men hur får jag bort de här med att han skakar när jag höjer rösten? Det är inte bara när jag gör det utan andra som står hunden nära, då menar jag familjemedlemmar som bråkar.. Börjar skaka.. Hur tränar jag bort det här. Jag vill inte att han ska va rädd för mig , han är en amstaff. Snälla hjälp mig vill han de bästa!!

  • Svar på tråden Kan allt bli bra igen mellan mig och min bästavän?
  • lindalicious

    Jag blir så in i helvetes arg när jag läser det du skriver att jag inte kan svara ordentligt.

    Fy fan för såna som dig. Som plågar ett oskyldigt djur som ändå fortsätter älska dig över allt annat.

    Trots att jag vanligtvis är emot våld kan jag inte låta bli att önska att du får uppleva det din hund upplever. Att bli rädd så fort nån höjer rösten eller gör en hastig rörelse, aldrig få känna trygghet, skaka av rädsla, få stryk tills du är säker på att du ska dö så du ger upp och slutar göra motstånd, dessutom utan att veta varför eller vad du har gjort för fel.. Jag önskar att du får känna allt detta som du utsätter din hund för.

    Människor som du får mig att gråta. Fattar du att jag sitter och gråter efter att ha läst din trådstart?! Tror du att det hjälper eller gör något bättre att du ber hunden om ursäkt?! Fy fan va jag hade anmält dig om jag kunnat...

    Jag orkar inte ens skriva mer. Snälla snälla du, ge bort hunden. Mitt hjärta går sönder :'(


    Don't get mad, get even.
  • lindalicious

    Att du ens har mage att starta en tråd om hur hunden ska sluta skaka. Ja vad fan tror du hunden skakar för?! Och namnet på tråden "din bästa vän", öhh?! Med dig som vän behöver man då inga fiender.

    Gud va jag hoppas att du inte har barn. Och fy fan vad ledsen djurplågare gör mig. Stackars stackars vovve... Om du verkligen älskar hunden som du säger så ge bort den, för hundens eget bästa. Sätt hans bästa före ditt ego den här gången. Och sök hjälp för din ilska.


    Don't get mad, get even.
  • Birdie79

    :( bad situation.. jag håller med om att du måste ge bort hunden eftersom du vill men inte KAN kontrollera din ilska. Du vet inte hur. Kanske värre att misshandla ett djur som inte kan prata.. misshandlar du en människa blir han, i sin tur, oxå misshandlare som inte kan uttrycka sina starka djupa känslor men han kan åtminstone få tröst av andra människor om han vill välja det, hunden har ju bara dig.. var inte egoist..

  • jenny99

    Fy fan.Ge bort hunden.Det är ALDRIG okej nånsin att ge sig på barn och djur,inte friskt.

  • MsFry

    Ge bort hunden till någon som kan ta hand om den ordentligt (helst någon omplaceringsorganisation typ Hundstallet i Stockholm) DIREKT!

    Sen söker du hjälp för dina agressionsproblem.

    Din hund kommer aldrig att må bra hos dig.

  • tempor

    Jag visste att de var en dum idé att starta denna tråden jag ville bara veta hur jag ska göra för att få han o må bra me mig igen. Det som är saken han har förlåtit mig gång på gång o jag har inte förlåtit mog själv! Varför tror ni ens att ja starta denna tråden för att skryta eller?? Jag har redan haft alla dem tankarna ni skrivit till mig o till o med värre okej ja kan nt sova för jag rört stackarn jag säger ju att ja inte rört han på år o sen för nån vecka sen gick de överstyr men de har varit så bra de två åren o nu efter de hände känns de som det är tillbaks på ruta ett jag skrev här för att få hjälp inte för att ni ska smutskasta mig jag vet att jag förtjänar de o mycket mer men jag vill bara ta tag i mig själv o visa han hur mycket jag älskar honom.

  • Cemina

     


    Jag förstår att du har svårt att släppa taget om din hund, men tänk på all glädje och kärlek han ger dig. Kan du föreställa dig känslan av att hela tiden vara rädd för att någon i din närhet ska skada dig? Tänk att hela tiden ha den känslan, vilken stress och otrygghet det skulle skapa, som skulle prägla din vardag år efter år...Tycker du inte själv att han efter de här åren, efter allt han gjort för dig, förtjänar ett tryggt hem där han inte behöver vara rädd för att någon ska göra honom illa?


    Gör det för hans skull, även om det är jobbigt, han förtjänar det.

  • Starka

    Det enda du kan göra för honom är att adoptera bort honom, finns inget annat. Du kommer att göra om detta gång på gång och hundstackarn förtjänar ett bättre liv. Jag tänker inte skriva vad jag skulle vilja göra med dig.... Adoptera bort hunden och skaffa aldrig djur igen!!!!! Sök hjälp för ditt sjuka humör

  • tempor

    Har ni tänkt på att jag själv har vuxit upp på de sättet, att det kanske är därför jag varit så, har ingen observerat att jag inte rört honom på två år och de som hände sist var verkligen inte lika grovt, berättar inte detta för att ni ska tycka synd om mig utan för att försöka få förståelse. Jag älskar han över allt annat o ja kommer aldrig ens höja rösten mot han igen.

    Det är inte så att han är ständigt rädd.tvärtom han är lugn alltid o glad och tycker om att leka och blir alltid super glad när jag kommer hem, sover alltid med mig, alltid följer med ut o springer. Det är endast när det uppstår bråk mellan mig och tjejen till exempel som han börjar skaka, tack cemina för att du försöker förstå! Ni andra kan dra åt helvete seriöst. Sitter på familjeliv o letar efter trådskapare ni kan trycka ner på som har det dåligt o försöker få hjälp, jävla översittare!

Svar på tråden Kan allt bli bra igen mellan mig och min bästavän?