• Anonym (AW)

    Andra gången detta händer

    Hej alla på forumet!

    Det är så här att jag för andra gången (så sent som idag) blivit dissad av en tjej som jag är/varit kär i och som jag vet känner likadant.

    Lite kortfattad bakgrund om mig som person är att jag läser på gymnasiet (teknik 2:a året), mitt snittbetyg ligger på ca 19,3. I allmänhet är jag enligt många motsatsen till egoist, och jag bär alltid ett leende. 

    Nu är det dock så att jag för andra gången blivit "utkonkurerad?" av någon annan person när det gäller mina förälskelser. Även fast jag och tjejen i fokus har en mycket bra personkemi så väljer hon någon annan idiot som super och snittar typ 13. - Detta är inte första gången det händer dessutom!

    Båda gångerna har det varit samma visa; Jag har berättat vad jag känner och hon säger likadant, men likt förbaskat så ser man på FB typ en vecka efter att hon är med någon annan. En annan person som man vet behandlar folk som sk*t.

    Helt ärligt så vet jag inte vad jag ska göra, 1-2-3 på tredje ska det ske?
    Bara fokusera på skolan och bara skita i dem? Börja med ytliga relationer som alla andra? 

    Ni som upplevt samma sak, vad har ni gjort?

    MYCKET TACKSAM FÖR RESPONS!

  • Svar på tråden Andra gången detta händer
  • Anonym (Tyr)

    Din tid kommer. Du är så ung och sen om några åt kommer dessa "bad boys" inte vara lika heta längre. Stå ut.

  • Anonym (förändras)

    Det är ett allmänt förekommande fenomen att framförallt unga tjejer/kvinnor hellre väljer den där mystiske, lite farliga och ofta ganska otrevliga killen, före en hygglig och trevlig kille som har goda avsikter. Jag gjorde själv så en gång i ungdomen vilket jag bittert bittert fick ångra.

    Varför det är så vet jag inte, men jag vet att det brukar förändras med åldern och livserfarenheten. Och när det väl är dags att bilda familj så letar man efter den motsatta typen av kille.

  • SnurriggirrunS

    Du är säkerligen en snäll och jättegullig kille, värsta svärmorsdrömmen :)

    Men när man går i gymnasiet så är det kul att få leva lite, ha lite spänning i tillvaron och festa och våga chansa. Men en sådan skötsam kille som du blir det inte riktigt så roligt, även om du säkert är en jättemysig kille, men det blir lätt lite trist, lite grått, lite vardagligt...väldigt tamt. Det är absolut inget fel på det, men när man är ung så vill man ibland tas med storm :)

    Där kommer de andra icke skötsamma killarna in och vänder lite upp och ned på ens liv och gör det mer spännande.

    Du har bara haft otur och en dag kommer det en tjej och du är precis vad hon vill ha och lite till. En dag kommer du att ta den där tjejen med storm, men de andra två har inte varit "hon".

  • Anonym (AW)

    Mycket tacksam för alla svar!(har nu fått lite mer perspektiv på det hela)

      

Svar på tråden Andra gången detta händer