• Grace01

    Avslag - låter detta normalt?

    Låter detta som ett normalt förlopp? Födde barn för ca fyra veckor sen och de första två dagarna blödde det mycket. Efter en vecka så började det avta rätt rejält och det blödde mest vid amning eller efter promenader. Nu är det som sagt fyra v sen och bara som en brunrosa flytning. Ibland grågul men så kan det komma en skvätt rött blod en gång om dan kanske varannan dag.

    Har jag blödit för lite? Om det finns rester kvar så borde det väl märkts tidigare? Hur vanligt är det trots att allt kom ut i sin helhet?

    Hur betedde sig ert avslag?

  • Svar på tråden Avslag - låter detta normalt?
  • Flickan och kråkan

    Låter helt normalt .

    Avslagen har betett sig rätt olika med mina tre barn. Jättelite efter första, mycket och länge efter andra. Någonstans mitt emellan efter tredje. Efter ettan och tvåan fick jag tillbaka en släng blodigt avslag ungefär 6 veckor efter förlossningen.

  • Momalicious

    Avslag skiljer sig så himla mycket. Så länge det liksom inte börjar göra ont eller så så brukar det vara okej. Jag blödde mycket i två dagar, sen hade jag som flytningar i en och en halv vecka och då och då lite mer när jag ansträngde mig lite mer fysiskt. Efter det var det borta.

Svar på tråden Avslag - låter detta normalt?