• Anonym (bettan)

    Man som både får äta kakan och ha den

    En vän till mig lever i en öppen relation med en kvinna. Han säger att de är kära i varandra. Ändå raggar han upp, dejtar och ligger med andra kvinnor regelbundet (ca 2-4 ggr/månad för att ni ska få en uppfattning) Hans flickvän verkar inte ha något behov av att vara med andra, även om hon såklart "får" det.

    Han påstår att hon inte blir sårad eller svartsjuk av hans beteende. Han säger att det är helt ok för henne.

    Enligt er erfarenhet av er själva och andra kvinnor, tror ni verkligen att det kan stämma? Jag menar att de har ett förhållande, hon är kär och ändå är hon helt likgiltig inför det faktum att han är med andra.

    Jag vet att jag inte borde lägga mig i deras förhållande, men jag är nyfiken på vad ni tror.

  • Svar på tråden Man som både får äta kakan och ha den
  • Anonym (J)

    Helt omöjligt för någon utomstående att säga.  Jag har en del kompisar i "polyvärlden" och det finns alla sorter; tjejer som går med på ett öppet förhållande för att inte mista kille, de som njuter av att få allt berättat för sig efteråt, de som gillar att ha sex i vetskapen av att killen knullat en annan nån timme innan, de som själva inte vill ha någon annan, men tycker det är helt ok om killen har det osv osv i många variationer. 

  • rlevitte

    Det kan till och med vara så att hon är glad för hans skull, och även för sin egen.  Det finns det som är nöjda med/känner sig lättade av att inte vara den enda källan till sex.
    Har de ett öppet förhållande kan jag tänka mig att det finns en trygghet i att han ju ändå återkommer till henne.

    Mvh,
    Richard


  • Anonym (..)

    Jag har lagt fram samma förslag till min partner, men han vill inte. Varken själv vara med andra ellrr låta mig vara det. Jag däremot är inte ett dugg svartsjuk, känner inget behov av att ha min partner för mig själv. Så visst existerar vi ;) alla trivs inte med monogama förhållanden. Sen finns det dom som har öppet förhållande men inte nyttjar sina "rättigheter", men ändå vill känna sig fria OM de skulle vilja.

  • Anonym (J)

    Är det så att du är lite intresserad av den här killen, TS?

  • IsDimma

    Jag lever själv i ett öppet förhållande. Det funkar hur bra som helst. Med nuvarande så har jag inget intresse av att veta om/hur/med vem han har sex.

    Mitt senaste ex och jag hade också ett öppet förhållande. Där däremot så ville han veta med vem men inte något annat. Jag ville gärna höra detaljer om vad dom gjort men absolut inte veta med vem. Då träffade jag en del andra. Idag gör jag det rätt sällan. Senaste gången var för två år sen. Jag har blivit äldre, lite mindre kåt och är betydligt mer selektiv över med vem jag ligger än förr. Plus att det onekligen är bekvämt med sambon också men vetskapen att jag får gör mig lugnare och vetskapen att han (kanske) ligger med andra stör mig inte det minsta jag tror i te det händer så ofta men ärligt så vet jag inte. Sålänge vi har ett bra sexliv (och övrigt liv) så får han gärna roa sig på annat håll med.

  • Anonym (bettan)
    Anonym (J) skrev 2014-12-19 19:13:33 följande:

    Är det så att du är lite intresserad av den här killen, TS?


    Kanske det Flört
  • Anonym (E)

    Skulle inte stå ut med ett förhållande där man tror att man har äganderätt på varandra. Bli galen av resonemang som handlar om att gud i himlen för otrohet. Finns det verkligen någon som på riktigt, riktigt ärligt, tror att man bara vill ha sex med en endaste människa livet ut om man har ett förhållande. Jag begriper det inte! Ska man sluta leva för att man har ett förhållande och hålla sig till tunnelseende. Karln och jag ligger runt hur vi vill men har ett så nära och innerligt förhållande till varandra att vårt äktenskap tål det. Det skulle vara risigt om det inte tålde det. Vi har bestämt hur det ska vara. Ligg med vem vi vill, berätta om vi vill, men stanna hos mig resten av livet om du vill för jag vill det.

Svar på tråden Man som både får äta kakan och ha den