• Svar på tråden Gravid i vecka 16 , ngn som vill följas ?
  • Längtar efter en bebis

    Heej däär :) hur gåre för er dååh ?
    Vilka symptom har ni än så länge och vad är ni mest sugna på :)  

    Jag själv kan varken äta något kött / kyckling.
    Är sugen hela tiden på något surt och mina bröstvårter har blivit mörka.
    Spyr inte så ofta nu som förr, bara när jag blir äcklad och så haha :)

    Vad tror ni er bebis är flicka lr pojke ? :)

  • jjkn
    Längtar efter en bebis skrev 2014-12-19 23:14:04 följande:

    Heej däär :) hur gåre för er dååh ?
    Vilka symptom har ni än så länge och vad är ni mest sugna på :)  

    Jag själv kan varken äta något kött / kyckling.
    Är sugen hela tiden på något surt och mina bröstvårter har blivit mörka.
    Spyr inte så ofta nu som förr, bara när jag blir äcklad och så haha :)

    Vad tror ni er bebis är flicka lr pojke ? :)


    Dom senaste veckorna har det blivit bättre med illamåendet men det kommer lite som det vill. Kött och kyckling går inte alls ned, om jag inte har marinad på köttet. Annars är jag bara trött och vill sova. Vet inte om det har något med graviditeten att göra men jag har börjat drömma jätte mycket och otroligt konstiga saker.


    Jag är mest sugen på apelsinjuice och clementiner, sallad och annan frukt.


    Jag är helt säker på att jag har en pojke i magen, med tanke på att sambons familj/släkt bara består av män. Men han däremot är helt säker på en flicka och det är min mamma också, så vi får väl se :)

  • Längtar efter en bebis

    aah okeej intressant och höra hihi :) ,,, Jag tror att jag har en pojke också men vet inte får se snart , väntar faktiskt på min tid för ultraljud men har inte fått någon brev än ? sist jag ringde barnmorskan sa hon de kommer brev hem till dig men har inte fått än,, och jag som längtaar såå mkt ! :D
    Då får vi höra vilket kön det är och om bebisen mår bra och så vidare, längtar ! :D

  • Längtar efter en bebis

    Jag har känt sparkar då och då och när jag ligger ner och drar mina ben längst upp mot magen känner jag lite fladder hur den rör sig och sparkar för den vill inte att jag ska krypa ihop haha,, och så har mina bröst börja läka?
    Jag har börjat känna sen i vecka 9 det splattra så mkt som en fisk.

    Sist jag var på ultraljud i veck 14 såg vi att den rörde siig så mkt så jag var så glad och börja as garva och den rörde sig ännu mer haha, sen tog läkare en bild hur vi såg bebisen suga på tummen och sedan vissa bebisen rumpan för oss haha oförglömligt ! :)

    Hur är det för er?

  • angeldevil

    Mår mest illa och spyr.. Sugen på jordnötssmör ð??? ska ringa och få tid till RUL på måndag. Va på ett tidigt UL i torsdags och såg den lilla sprattla runt.
    Tror att det är en tjej i magen denna gången oxå. Men vi får se

Svar på tråden Gravid i vecka 16 , ngn som vill följas ?