• FrauCasio

    Gav 1700 kr för en dassig färgning/slingor.

    Vad ska jag göra? Visade en bild på en fin frissa där jag specifikt bad om blonda slingor, ville alltså bli blond från en tonng i en mellanblond/lite röd färg.

    Ut kom jag i en dassig gråskalig färg, typ råttfärg. Ser absolut inte det blonda, och absolut långt ifrån bilden jag visade. Vad ska jag göra?

  • Svar på tråden Gav 1700 kr för en dassig färgning/slingor.
  • FrauCasio

    Tycker sådant är obekvämt. Har dessutom tappat bort kvittot men det kanske inte gör något?

  • Långbenopluto
    FrauCasio skrev 2014-12-19 21:04:38 följande:

    Tycker sådant är obekvämt. Har dessutom tappat bort kvittot men det kanske inte gör något?


    Tycker du inte det är mer obekvämt att betala så mycket pengar för når som blev misslyckat?

    Nej, du behöver inget kvitto, dom ser din bokning i datorn.
  • nozpa

    Haha usch. Jag var med om ungefär samma. Var hos en ny frisör, men ändå ett välkänt ställe. Förklarade när jag bokade att räkna med 3 timmar för mitt hår.
    Förklarade när jag kom dit hur jag ville ha, ljusa upp det lite, men inte blont. Okej. Hon lät väl slingorna sitta i ca 15 minuter, då hade jag en mellanbrun färg.
    När hon hade fönat det såg jag INGEN skillnad. Alltså det var som att hon inte gjort ett smack. Så säger puckot "Detta tog ju inte 3 timmar, det gick ju fortare". Eh ja.. Så jag sa till att jag ser absolut NOLL skillnad. Så hon sa "Okej, jag gör om det, det hinner jag". Nej tänkte jag, det hinner du aldrig. Men hon körde på, slutresultatet blev 2 gula slingor. Det var det som syntes. Jag struntade i att säga till mer.
    Bokade tid hos min vanliga frisör och pratade skit om den där misslyckade jag  var hos.
    Brukar även nämna det när folk börjar prata om vilken frisör dom har osv. Känns okej för mig.

    Men ja, man blir sjukt besviken. Allt för många lyssnar inte alls. Utan har en bild i sitt huvud och har liksom bestämt sig innan för hur/vad dom ska göra. Och så blir det skit.

    Ser dom inte själva ibland? Visst, vissa saker är väl kanske omöjligt. Men detta låter inte som något svårt att fixa faktiskt.Gå tillbaks, ta med en kompis om det känns jobbigt.

  • Erizajo

    Har också varit med om det, bara att gå tillbaka så fixar de det. Lite pinsamt men de är vana

  • VanillaCoke

    Oxå varit med om det på Nina prenker vilket aka vara lite "finare". Bad om varma toner, blonda nyanser. Kommer ut med grått och kalla toner. Kostade 1700. Dom vägrade göra om det gratis o fick betala för material kostnad. Skulle aldrig mer gå tillbaka dit.

  • FrauCasio
    nozpa skrev 2014-12-19 22:06:13 följande:

    Haha usch. Jag var med om ungefär samma. Var hos en ny frisör, men ändå ett välkänt ställe. Förklarade när jag bokade att räkna med 3 timmar för mitt hår.

    Förklarade när jag kom dit hur jag ville ha, ljusa upp det lite, men inte blont. Okej. Hon lät väl slingorna sitta i ca 15 minuter, då hade jag en mellanbrun färg.

    När hon hade fönat det såg jag INGEN skillnad. Alltså det var som att hon inte gjort ett smack. Så säger puckot "Detta tog ju inte 3 timmar, det gick ju fortare". Eh ja.. Så jag sa till att jag ser absolut NOLL skillnad. Så hon sa "Okej, jag gör om det, det hinner jag". Nej tänkte jag, det hinner du aldrig. Men hon körde på, slutresultatet blev 2 gula slingor. Det var det som syntes. Jag struntade i att säga till mer.

    Bokade tid hos min vanliga frisör och pratade skit om den där misslyckade jag  var hos.

    Brukar även nämna det när folk börjar prata om vilken frisör dom har osv. Känns okej för mig.

    Men ja, man blir sjukt besviken. Allt för många lyssnar inte alls. Utan har en bild i sitt huvud och har liksom bestämt sig innan för hur/vad dom ska göra. Och så blir det skit.

    Ser dom inte själva ibland? Visst, vissa saker är väl kanske omöjligt. Men detta låter inte som något svårt att fixa faktiskt.Gå tillbaks, ta med en kompis om det känns jobbigt.


    Bra att du sa till! Jag orkade inte säga till där eftersom jag rdan suttit så länge och mitt barn passades av mormor. Så jag betalade och gick därifrån.

    Blev dock chockad av summan på hela 1750 kr för att vara exakt.

    När jag ringde för att boka tiden så nämde frisörskan något om avfärgning, då sa jag bestämt att jag inte ville ha någon avfärgning, enbart blonda slingor på toningen i mitt hår och klippning. Alltså jag bokade klipp och slingor. Ändå får jag betala för något hon la i håret efter att hon tvättat av slingorna, bara detta la hon till med 400 kr. Jag förstod inte vad det var hon la i där eftersom hon frågade aldrig om det var ok, trodde att det var balsam eller mjukgörande?! Är det rätt?

    På mig syns de pytte tunna slingorna som en grå hinna som lagt sig på håret, alltså inte blont alls. Jag visade dessutom en BILD på både färgen och frisyren.

    Min man sa att frisyren är tantig dessutom, men det tänker jag inte klaga över. Kommer ringa idag kl 10.00 då de öppnar och klaga på färgen/slingorna men ska jag nämna det med priset också? Är mammaledig så detta tog nästan hela kassan.
  • FrauCasio
    VanillaCoke skrev 2014-12-20 04:52:37 följande:

    Oxå varit med om det på Nina prenker vilket aka vara lite "finare". Bad om varma toner, blonda nyanser. Kommer ut med grått och kalla toner. Kostade 1700. Dom vägrade göra om det gratis o fick betala för material kostnad. Skulle aldrig mer gå tillbaka dit.


    Va? Varför vägrade de att göra om slingorna? Dåligt.

    Jag tänkte mig att de enbart kan sätta dit de blonda lite varmare slingorna typ i luggen och på det översta håret, alltså inte i underhåret det orkar jag inte. Men vi får se vad de säger. Min salong är en annan, ligger i Malmö.
  • VanillaCoke
    FrauCasio skrev 2014-12-20 05:20:04 följande:
    Va? Varför vägrade de att göra om slingorna? Dåligt.

    Jag tänkte mig att de enbart kan sätta dit de blonda lite varmare slingorna typ i luggen och på det översta håret, alltså inte i underhåret det orkar jag inte. Men vi får se vad de säger. Min salong är en annan, ligger i Malmö.
    För dom tyckte att jag såg "bra ut". Fast vem vill ha grått hår som 20 åring? (Va det just då). Och när man specifikt ber om en varm tok men får den kallast möjliga vilket jag sa att jag absolut inte vill ha, kalla toner, lycka till! :) tillbaka ska du gå oavsett. Betala du med kort kan du skriva ut kontoutdraget i värsta fall om dom bråkar om kvitto
  • jagärjagvemärdu
    FrauCasio skrev 2014-12-20 05:20:04 följande:
    Va? Varför vägrade de att göra om slingorna? Dåligt.

    Jag tänkte mig att de enbart kan sätta dit de blonda lite varmare slingorna typ i luggen och på det översta håret, alltså inte i underhåret det orkar jag inte. Men vi får se vad de säger. Min salong är en annan, ligger i Malmö.
    Oj, skulle du vilja säga vilken frisörsalong det var? Bor nämligen där också och ska snart färga om håret!
Svar på tråden Gav 1700 kr för en dassig färgning/slingor.