• Anonym (Fjäril)

    Han la till mig! Hjälp hur tar jag kontakt?

    Jag har en längre tid (flera år till och med) spanat in en sjuuuukt het man i den lilla staden där vi bor. Jag har aldrig pratat med honom (är alldeles för blyg för något sådant) men vet vad han heter och vi har några gemensamma vänner (endast bekanta så inga jag talar om något sånt här med.) Jag har dragit djupa suckar då jag fått syn på honom på stan och vid ett tillfälle lyckades vi till och med få ögonkontakt i förbifarten. Nu känner jag ju inte honom, han kan ju vara inte alls vad jag vill ha. Jag vet. Men jag har verkligen fått bita mig i läppen när jag ser honom. För ett litet tag sedan när jag surfade runt på folks blandade foton i flödet på instagram ploppade han upp. Trodde att mitt hjärta skulle hoppa ur bröstet, vågade såklart inte ge mig till känna. Jag bara surfade runt där och njöt lite.

    Igår hände samma sak igen då instagram verkar ta fram bilder som mina vänner och bekanta gillat och däribland fann jag honom igen. Tog lite mod till mig och "gillade" några av hans bilder. Det var i går kväll...

    Tidigare idag när jag gick in på instagram höll jag på att sätta kaffet i halsen då jag såg att han begärt att få följa mig. Blev så choklad att jag inte visste vad jag skulle göra så lät det vara ett tag innan jag fick panik och tänkte vad håller jag på med, acceptera honom och samlade ännu mer mod till mig och la även till honom på min. Gillade även några av hans bilder. Några minuter senare hade han gillat min senaste bild.

    Det är heeeelt GALET! Så alla kärleksproffs. Vad fan gör jag nu?!? Jag har aldrig raggat på någon eller försökt ta kontakt. Tror ni att han kan vara intresserad? Han har inte gillat någon av mina bilder på mig utan bara den senaste. Känns bara så otroligt att jag har HAN på min instagram. Hur tar man kontakt? Vad skriver man?

    *Fjärilar i min mage*

  • Svar på tråden Han la till mig! Hjälp hur tar jag kontakt?
  • Nyfiken gul

    du kan ju alltid skriva en kommentar under någon av hans bilder.  Om han har nån bild på sig själv kan du ju alltid skriva  "snygg"  under den och en flirtig smiley efteråt. 

    vågar du inte vara så rättfram så kan du ju alltid skriva något banalt som att kommentera bilden som sådant, typ att maten ser god ut, att hunden är fin , snygg skjorta eller vad det nu är för bild som är utlagd. 


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (Fjäril)

    Håller absolut med. Snygg vågar jag nog inte skriva. Men sen då? Om man bara skriver något litet är det ju inte säkert att det finns så mycket att svara på. Känns så svårt att starta något där. Är det too much att skriva på fb? Efter några kommentarer såklart. Inte direkt. Det verkar nog lite väl påfluget.

  • Anonym (Fjäril)

    Alltså det här är såååååå gaaaalet stort i min värld! Får nästan nypa mig i armen.

    Är feg men vill ändå inte att tillfället ska rinna mig ur händerna.

  • LasVegas

    Nu när han bad att få följa dig på Insta så tycker jag att du snabbt som 17 frågar om han vill bli din vän på FB!

    När han svarar dig där kan du börja med att gilla hans inlägg där för att sedan skicka meddelande. Lätt att börja med ett "Hej!" och vänta in ett svar.

  • Topcom

    Åh nu får man den där nykära känslan igen som man fick i tonåren när någon man spanat in äntligen gav lite gensvar! Såå gulligt! Följer gärna utvecklingen : D

  • Anonym (Fjäril)
    Topcom skrev 2014-12-19 22:35:22 följande:

    Åh nu får man den där nykära känslan igen som man fick i tonåren när någon man spanat in äntligen gav lite gensvar! Såå gulligt! Följer gärna utvecklingen : D


    Men eller hur!

    Det roliga är att han kom på tal för bara någon vecka sen då jag satt i bilen på väg hem med en vän och skojade om att om jag någon gång skulle ha ett frikort så skulle det minsann bli han! Jag har spanat på honom länge. Inte så att jag stalkat honom utan bara sett honom och aldrig kunna glömma. Det kändes som att han verkligen såg på mig då jag såg honom den gången. Han är fantastiskt fin och det känns må hända lite knäppt och crazy att bli så till sig av någon man bara sett. Men åh... Suck!
  • LasVegas
    Anonym (Fjäril) skrev 2014-12-19 22:53:34 följande:
    Men eller hur!

    Det roliga är att han kom på tal för bara någon vecka sen då jag satt i bilen på väg hem med en vän och skojade om att om jag någon gång skulle ha ett frikort så skulle det minsann bli han! Jag har spanat på honom länge. Inte så att jag stalkat honom utan bara sett honom och aldrig kunna glömma. Det kändes som att han verkligen såg på mig då jag såg honom den gången. Han är fantastiskt fin och det känns må hända lite knäppt och crazy att bli så till sig av någon man bara sett. Men åh... Suck!
    Lycka till!
  • Anonym (Fjäril)
    LasVegas skrev 2014-12-19 22:54:40 följande:

    Lycka till!


    Tack!

    Jag ska försöka knåpa ihop en kommentar om han lägger ut något "kommentarvänligt". Hoppas bara inte att han hinner ta bort mig innan :S
  • Anonym (Skoj!)
    Anonym (Fjäril) skrev 2014-12-19 22:58:46 följande:
    Tack!

    Jag ska försöka knåpa ihop en kommentar om han lägger ut något "kommentarvänligt". Hoppas bara inte att han hinner ta bort mig innan :S
    Det här låter spännande! Håller med kommentaren tidigare om att man får den här "nykära" känslan när man läser din Ts. Hoppas att du uppdaterar om hur det går och lycka till! Hur gamla är ni förresten? 20årsåldern? 30? 40? Glad

    Är singel och nu får jag också lust att gilla någon snyggings bilder på Instagram. Skål
  • Anonym (ohh)

    Så spännande! Tycker du ska ta en "mysbild" i soffan med tända ljus och kopp te och lägga upp med kommentaren "singel-rutin" eller så han fattar att du är singel. Kanske "sällskap önskas" och se om han gillar bilden! Eller om du vågar "Plats för en till i vintermörkret, någon?"

Svar på tråden Han la till mig! Hjälp hur tar jag kontakt?