• Abina

    En "muslim "student

    Hej

    Jag är en muslim tjej som alltid har varit stolt över att hon var muslim och väldigt tacksam för ddn gåva som gud gav mig. Klart som många andra muslimska tjejer bär jag "slöja" .

    jag är en student som läser till programmet apotekare och snart blir det examensarbete. Som apotekare ska studenten vara ute på praktikplatser i långa perioder för att lära sig det praktiska arbetet. Nu känner jag mig bara helt trasig och ledsen och besviken av all orättvisa svenska människor jag har träffat hittilis i arbetsplatsen. Under min första praktik i en arbetsplats välkommades jag av alla de som arbetar där . jag kände mig trygg och accepterad av dem vilket gjorde mig glad . detta gav mig en positiv vilja att arbeta mer i min praktikplatsen och bara jobba o jobba. Men hur känns det verkligen att bli besviken av folk som du kände dig trygg bland? som log mot dej hela tiden och inne bär de hat? Ja ingen kommer känna det förän utsätts för det här ! Ja jag arbetade och gjort alla moment som en studet måste kunna och visade intresse och älskade läget där men att plötsligt se din lärare kalla efter dig och vill prata med dig ang praktiken där du man får massa tankar i huvud va har jag gjort nu? jag har skött mej bra! jag har gjort allt som jag ska ! Att din lärare läser för dig vad personalen i arbetsplatsen tyckte om dig , att du inte visade intressen , att du misslyckades med en moment som du egentligen har lyckats me o klarat jätte bra . att du försov dej en gång och ibland kom bara 5 min försenad ? att påpeka de här negativa punkterna och aldrig tar upp alla de positiva sakerna i mig . att jag arbetade extra ibland för jag tyckte det var verkligen kul?, att jag arbetade självständig och skött allt som en student inte kan göra på kort tid? Precis när hon läste för mig vad de skrev tänkte jag de dära jävla personalen gör så bara för jag ÄR MUSLIM! Jag fick bara tårarna i ögonen och kunde inte prata då jag var i chockfasen av de sven