• Anonym (syr så jag spyr)

    lugna sig lite

    Brutna löften pga. "kärlek"
    Blir så förbannad på exet, vi flyttade ifrån varandra för 3 v. sen allt var frid och fröjd.
    Vi var väldigt överens om allt och den sista tiden vi bodde ihop så kom vi väldigt bra överens och kunde prata om allt och kom fram till vissa "regler" som vi skulle hålla oss till efter vi separerat, som tex att vi skulle ha barnen vv och vi inte skulle smutskasta folk i vår omgivning eller varandra och att vi skulle prata med varandra om man har träffat en ny och om hur efter lång tid och hur man skulle presentera den nya. 
    Vi  kom fram till att man skulle åtminstone ha varit ett par några månader så man vet att det är hyfsat säkert innan man presenterar.

    OCH vad händer?? JO kom ikväll dit för att lämna lite saker efter att ha varit snäll o handla åt henne och i soffan halvligger en man som stirrar med i golvet och brevid sitter mina barn ! 
    vad i helvete! vi har bott isär i 3 v. hon har presenterat en "ny" och vägrar se att hon gjort något fel.. hon kan göra vad hon vill när hon inte har barnen men när hon har dom kan hon väl vara så snäll att bete sig som vi kommit överens om.

    Bad henne lugnt och snällt att komma med och prata lite ostört på trappan och frågade varför hon tagit hem mannen, och svaret blev att han kom ju nyss och jag kan ju inte neka honom att komma in för då förnekar jag ju mina känslor.

    Men löftet oss emellan det gick tydligen att neka, man sätter väl för fn barnen först och kan inte den nya mannen eller kvinnan acceptera att man har barnen och inte kan träffas så är det väl ingen relation att bygga vidare på.
    Eller är jag bara så gammalmodig så jag inte vill att mina barn ska få en "ny pappa" efter 3 v.??

    sur så jag spyr!

  • Svar på tråden lugna sig lite
  • Anonym (tyvärr)

    Barn har två föräldrar som båda har rätt att ta hand om sina barn efter eget huvud. Två föräldrar som lever tillsammans har oftast stora möjligheter att påverka varandras föräldraskap. Tyvärr förlorar man ofta den möjligheten vid en separation.

    Barn drabbas av sina föräldrars inkompetens och idioti hela tiden, dina barn med. Som nu drabbas av mammans dumhet.

    För att summera. Mamman har rätt att ta hand om era barn precis hur hon vill, så länge hon tar hand om dem på ett lagligt sätt. Du kan inte göra ett smack åt det.

    Och vad ska man göra åt saker man inte kan påverka? Jo, det bästa är såklart att acceptera.

  • Anonym (syr så jag spyr)

    jo jag vet att jag inte kan göra något och kommer inte göra en stor sak av detta men vad kommer sen? 
    allt förtroende är ju liksom bortblåst om man inte kan hålla en så ganska enkel sak som att vänta med att träffa någon 2 dagar som det gäller i det här fallet.

    ber lite om ursäkt om jag låter lite förbannad men har just blivit "utkastad" från det tänkta julfirandet pga detta, vi skulle ha firat julen ihop exet barnen och jag och nu är det bara jag... 

Svar på tråden lugna sig lite