• Anonym (tjejen)

    Tjej 170, för lång?

    Ja som sagt, vad tycker ni killar om en tjej på 170 cm? För lång? Lagomt?

  • Svar på tråden Tjej 170, för lång?
  • MEE83

    Tycker det är näst intill perfekt, fast det handlar ju om proportioner också. Lång överkropp? Långa ben? etc Men generellt sätt så tycker jag att det är fint.

    Min flickvän är 172 cm, jag älskar hennes ben, hon ser (ännu mer)fantastisk ut i högklackat.

    En kortare kille kanske kan ha invändningar dock, jag vet inte. Jag är inte speciellt lång, 182 cm.

  • Anonym (spelar roll?)

    Vad spelar det för roll? Det är ju inte så att du kan göra så mycket åt det? Och jag tror du får lika många svar på din fråga som det finns killar att svara på familjeliv. Äsch sträck på dig istället! Jag är 180 cm och använder dessutom nästan alltid klackar på skorna så jag blir en decimeter längre.

  • lilith88

    För längre män (1.80 och uppåt) har du en perfekt längd. Jag vet många män som gillar långa kvinnor, men då är männen oftast ganska långa själva.

    Sen lägger män - generellt sett - inte lika stor vikt vid kvinnors längd, som kvinnor verkar göra vid mäns längd. Dvs det hade inte spelat någon större roll om du var 1.60 eller en 1.80. Det som spelar roll är hur du ser ut i övrigt och hur du är som person.

  • lilith88

    För längre män (1.80 och uppåt) har du en perfekt längd. Jag vet många män som gillar långa kvinnor, men då är männen oftast ganska långa själva.

    Sen lägger män - generellt sett - inte lika stor vikt vid kvinnors längd, som kvinnor verkar göra vid mäns längd. Dvs det hade inte spelat någon större roll om du var 1.60 eller en 1.80. Det som spelar roll är hur du ser ut i övrigt och hur du är som person.

  • Anonym (xex)

    Men nordiska mått mätt är du strax över medel. Dvs en längd många män finner attraktiv och som jag tror många kvinnor skulle vilja ha. (Särskilt om du dessutom har långa snygga ben )

    Du är ganska lång men inte jättelång. (För att vara kvinna). Du kan gå i högklackat utan att känna dig som en jätte, men samtidigt känner du förmodligen inte att du måste stappla omkring med 1 dm klack för att nå ens i brösthöjd på långa män, som korta kvinnor kan uppleva det.

    Rör du dig mycket bland kortare folkgrupper, eller varför upplever du att 1.70 skulle vara för långt för en tjej? Det är annars ingen vanlig åsikt i Skandinavien.

  • Anonym (xex)

    Men nordiska mått mätt är du strax över medel. Dvs en längd många män finner attraktiv och som jag tror många kvinnor skulle vilja ha. (Särskilt om du dessutom har långa snygga ben )

    Du är ganska lång men inte jättelång. (För att vara kvinna). Du kan gå i högklackat utan att känna dig som en jätte, men samtidigt känner du förmodligen inte att du måste stappla omkring med 1 dm klack för att nå ens i brösthöjd på långa män, som korta kvinnor kan uppleva det.

    Rör du dig mycket bland kortare folkgrupper, eller varför upplever du att 1.70 skulle vara för långt för en tjej? Det är annars ingen vanlig åsikt i Skandinavien.

  • eslah

    Varför bryr du dig om mäns åsikter om det? Längd är väl något du ändå inte kan göra något åt.

Svar på tråden Tjej 170, för lång?