• VPK

    Rickard Wall, en ny stjärna i SD?

    Vilket framförande han gör i denna video. Det märks han har varit universitetslärare, han brinner för sina åsikter och han har ett kroppsspråk som inte är vanligt bland journalister/politiker och åhörare. Vad tycker ni, ska välutbildade få vara politiskt aktiva? det som kommer ske är att ingen journalist/politiker och åhörare förstår vad han säger. Vilket tydligt framkommer i Aftonbladets artikel.
    www.aftonbladet.se/nyheter/article20053207.ab





  • Svar på tråden Rickard Wall, en ny stjärna i SD?
  • Gert

    Det skulle vara roligt att se han debattera med Åsa Romson. 


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert

    Jag tycker Jörgen Fogelklou är en lysande stjärna i SD.








    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Guld

    Det han säger är det ju inget fel på. Tittade igenom hela klippet och kan inte se att han säger någonting som är klandervärt, obegåvat eller felaktigt (till skillnad från t.ex. statsminister Löfvén som har visat prov på bristande förståelse och vakenhet i flertalet framträdanden).

    Mer oroande att det sitter andra politiker i trafiknämnden som inte förstår det han säger. Wall är ju trots allt akademisk forskare och universitetslärare i ämnet. Han talar uppenbart ovanför huvudet på många av dessa.

    Det var ju uppenbarligen Walls första framträdande i fullmäktige så att han talar om partiets ståndpunkt i allmänna drag är naturligt.

    Ganska tragiskt att folk hatar så hårt att de inte klarar av en informativ och excentriskt "föreläsare". Har haft många universitetslärare som betett sig lite på samma sätt. Mins särskilt en matematikprofessor som var oerhört smart.

  • KillBill
    Lars Olof Lindström skrev 2015-01-25 17:47:39 följande:
    Tja, Jonas Sjöstedt (V) tycks i alla fall förstå vad Rickard Wall (SD) säger, och ger honom dessutom beröm ...
     

    ">

    Rickards Walls framträdande skulle alla gånger platsa i videon Best of SD. Det hade varit kul att höra Jonas kommentar men den verkar tyvärr vara bortplockad
  • KillBill

    Jag hittade videon med Sjöstedt på annat håll. Kul med en Sverigedemokrat som får Jonas Sjöstedt att jubla! Kan även tänka mig att MP skulle gilla hans idéer då detta skulle eliminera  taxitrafiken till Arlanda över en natt. 


    Jag ser också att det är Rickards Walls idéer som ligger bakom att Sveriges alla arbetstagare inte längre får parkera gratis på jobbet utan måste skatta på förmånen. Intressant, mycket intressant!


     


    Jag vet inte vad Birger Schlaug gör nu för tiden man han kan säkert också spetsa till SDs miljöpolitik om ni är intresserade.

Svar på tråden Rickard Wall, en ny stjärna i SD?