• syster yster

    tips på roligt sällskapsspel

    Hejsan!

    Söker roligt sällskapsspel för ca 6 personer. Vill gärna att det är lätt att lära sig och inte tar flera timmar att spela och inget kunskapsspel.

    Någon som har bra tips?

  • Svar på tråden tips på roligt sällskapsspel
  • Cemina

    Pratmakarna eller med andra ord! Beskrivningarna av dem låter inte så kul men det är väldigt spännande. Helt klart bland mina favoriter!

  • Maren

    Dixit är ett jätteroligt associationsspel där man utgår från en kortlek med fantasifulla bilder. Det funkar jättebra att spela tillsammans med både barn och vuxna. 

    Ett annat spel som är superkul är Cranium. 4 kategorier; 1 frågedel, 1 orddel (ordgåtor, baklängesstavning, etc) 1 skapadedel (lerformationer och rita) och 1 aktivitetsdel (mima, nynna och gestalta).

    Ännu ett spel som är kul är Kaleidos. 

  • MammaHappy
    Ett spel som är väldigt kul är Fluxx. Ett kortspel som kan verka lite krångligt i början då reglerna hela tiden ändras. Men riktigt skoj är det. Ett parti tar mellan 5-20min ungefär. Ibland hinner man spela det 6-7 gånger på en timme ibland bara 2-3. Ticket to ride är också väldigt skoj men om jag inte minns helt fel kan man bara vara 5st som max. Men finns flera stycken olika av dem så något kanske man kan vara 6st på.

    Är det bara vuxna som ska spela eller ska barn kunna spela det också?
  • jannepapp

    Måste få lite mer info -- hur många barn är det och hur gamla är dom? Funkar det att ha regler etc på engelska?

  • RangedRick69
    Flipp är ett snabbt och roligt spel för dem som gillar ordlekar. Du spelar i lag så man kan vara hur många som helst som spelar, dock minst 4.

Svar på tråden tips på roligt sällskapsspel