• Anonym (varför)

    gravid ensam & ledsen.... långt inlägg

    ja hur ska jag skriva för att göra mig förstådd , skriver här då ensamheten är enorm just nu

    är 36 har 3 barn sen tidigare förhållande  träffar en kille 10 år yngre får efter 2 år en dotter ihop & just nu ligger det ett syskon i magen som kommer i vår .

    länge har jag haft oron & känslan av att jag inte är älskad att sambon ev ljuger för mig .
    & ja sambon som skulle sköta vår ekonomi & jag lät honom då han inte ville eller ja han sa jag fixar det då jag gör allt annat på hemmaplan i stort sett , dumt kanske men det sågs som en arbetsfördelning här hemma , sambon lyckas missa betala påminnelser kommer osv tillslut går det så långt att jag blir tvungen att ringa hans föräldrar då vi bråkar i stort sett varje dag .

    de kommer hit vi pratar de blir uppenbart besvikna på oss båda & hans mamma gör upp en budget för hur vi ska leva detta kändes när den va gjord inte rättvis & som pricken över i så skulle hans mamma vilja ha kontoutdrag från 2 månade bak i tiden på bådas konton , vilket jag satte mig emot :kränkande kände jag 

    sambon & jag bråkar som bara den om detta mina hormoner pga av gravidetet gör saken inte enklare så det slutar med att jag säger elaka saker till sambon som inte alls förstår mig & säger att jag flyttar ut  =(

    han åker hem till sina föräldrar efter jobbet den dagen & pratar med dom om detta & säger att det jag som levt över våra tillgångar & att han flera gånger sagt nej & jag då blivit arg , detta stämmer inte & detta säger han inte ens när jag är med & kan försvara mig utan kändes mer som om han ville att de skulle lägga skulden på mig .

    jag ringer hans mamma & pratar med henne & hon är precis kall mot mig jag kan inte plus & minus hon förstår inte varför jag är besviken & känner att sambon ljugit för mig för det har han gjort för att inte oroa mig , sen säger hon att han kommer ta sitt ansvar för vår dotter & även för det ofödda barnet när det väl kommer och han kan tom ha dem på heltid om jag inte orkar

    sambon & jag har lugnat oss & han säger att jag & barnen är hans familj

    & ikväll va det kalas för hans pappa jag känner mig inte välkommen fast han säger att deinte sagt nått att jag inte va det men när det känns som om jag är inget av värde för dem eller mina barn så blev vi hemma ensamma , sambon fixar sig tar vår minsta & åker , jag bryter ihop har gråtit till & från hela dagen men då brister det totalt & mitt  äldsta barn kommer & håller om mig

    nu har de åkt & här sitter vi & barnen är ledsna över att deras lillasyster ska på kalas men inte de.

    & julafton då ska jag fira ensam med barnen han kommer va med sin familj eftersom det är så det va bestämt från början & ingen har förbjudit mig att komma & att det är jag själv som valt detta .

     jag han & barnen är väl en familj ? & jag dessutom gravid med vårt andra barn & han väljer hellre att fira med sin mamma & övriga

    vill bara veta vad ni tycker när ni läser detta , nu kunde jag inte få ner allt som hänt men i stora drag . Gör man så som han tänker göra eller stannar man & visar att vi är hans familj ?

    förlåt för detta långa inlägg men om inget annat så va det skönt att skriva av sig mår så fruktansvärt dåligt just nu & känslan av att de kommer sitta & mata honom med prat om att han borde lämna mig mm känns så fruktansvärt

  • Svar på tråden gravid ensam & ledsen.... långt inlägg
  • Liten ekorre

    Det är ju du själv som väljer att stanna hemma. Jag förstår inte varför han också måste det? Det hade varit anorlunda om det var så att hans föräldrar inte ville ha dit dig.

    Sen förstår jag inte varför du kontaktar hans föräldrar för att de ska hjälpa er med er ekonomi? Ni är ju vuxna...

  • Anonym (varför)

    valde att stanna hemma för att jag inte längre känner att jag är välkommen , jag kontaktade hans föräldrar för att han vägrade lyssna på mig , vår kontakt på banken som även är en vän till familjen gav mig eloge för att ha kontaktat dom innan det blev ännu värre

  • Anonym (varför)

    & jag tycker att inte att de bjöd mig när han enbart fick ett sms från sin mamma som undrade hur många som kommer , hon kunde skickat ett medd till mig istället & frågat om jag & barnen kommer .... men som sagt jag kan ha helt fel i att tycka så

  • Liten ekorre
    Anonym (varför) skrev 2014-12-20 19:48:48 följande:

    & jag tycker att inte att de bjöd mig när han enbart fick ett sms från sin mamma som undrade hur många som kommer , hon kunde skickat ett medd till mig istället & frågat om jag & barnen kommer .... men som sagt jag kan ha helt fel i att tycka så


    Ja
  • Anonym (På din sida)

    Jag förstår dig! Jag skulle inte heller vilja fira jul i ett sällskap där jag inte kände mig välkommen, och jag förväntar mig att min sambo står på min sida, precis som jag alltid står på hans sida om han känner sig obekväm. Delar man ett liv tillsammans så tycker jag att man visar den respekten för varandra. Särskilt om man har barn och därmed bildat en egen liten familj.

  • GrönaDruvan

    Fast nu har dom ju inte sagt att du inte är välkommen, det är ju du själv som tar offerkoftan på.

    Varför skulle dom skicka sms till dig? Är väl mer normalt att skicka till sin son, dessutom så hade dom ju frågat hur många som kommer.?

    Nä, jag tycker allt att du pallrar dig dit på julafton och lägger allt tjafs bakom, åtminstone för kvällen. Om du inte vill så gör du det för barnens skull, för hur roligt tror du det blir för dom att sitta hemma med en ledsen mamma?

  • Anonym (varför)

    det är lätt att skriva att man ska bita ihop & gå dit , skulle du verkligen själv gå någonstans om du inte känt att du va välkommen

  • Anonym (varför)
    Anonym (På din sida) skrev 2014-12-20 19:54:02 följande:

    Jag förstår dig! Jag skulle inte heller vilja fira jul i ett sällskap där jag inte kände mig välkommen, och jag förväntar mig att min sambo står på min sida, precis som jag alltid står på hans sida om han känner sig obekväm. Delar man ett liv tillsammans så tycker jag att man visar den respekten för varandra. Särskilt om man har barn och därmed bildat en egen liten familj.


    precis så tänker jag , jag hade aldrig lämnat honom hemma ensam , hade verkligen aldrig gjort det han & barnen går först , jag hade sagt till min mamma att vi inte kommer för att han är ledsen och inte känner sig välkommen & att jag väljer stanna hemma med honom och barnen

  • Påven Johanna

    Du ringer hans mamma och beklagar dig över er privatekonomi och hur den (miss)sköts och när mamman gör upp en budget så blir du kränkt? 

    36 år och snart fembarnsmamma? Du resonerar och skriver som en 13-åring. 

  • Anonym (På din sida)
    GrönaDruvan skrev 2014-12-20 19:59:20 följande:

    Fast nu har dom ju inte sagt att du inte är välkommen, det är ju du själv som tar offerkoftan på.

    Varför skulle dom skicka sms till dig? Är väl mer normalt att skicka till sin son, dessutom så hade dom ju frågat hur många som kommer.?

    Nä, jag tycker allt att du pallrar dig dit på julafton och lägger allt tjafs bakom, åtminstone för kvällen. Om du inte vill så gör du det för barnens skull, för hur roligt tror du det blir för dom att sitta hemma med en ledsen mamma?


    Bara för att ingen sagt rakt ut att man inte är välkommen så betyder det inte att de inte tydligt visat det. Man känner sådant, och det handlar i regel inte om någon offerkofta.

    Jag tycker dock inte att det ska spela någon roll - är man obekväm i ett sällskap ska man inte tvingas in i det, inte om man bildat sin egen familj. Jag förväntar mig att vår gemensamma familj ska gå först för min sambo, precis som den går först för mig.
Svar på tråden gravid ensam & ledsen.... långt inlägg