• Anonym (julklappar!)

    Är det bara jag som tycker om julklappar fast jag är vuxen?!

    Jag är en vuxen kvinna med ett barn på några år. Nu när man själv fått barn har det naturligtvis blivit ändring på det här med julklappar, mitt barn går ju först såklart.

    Mellan mina och min sambos syskon som har barn har det ju blivit så att vi ger endast julklappar åt varandras barn. Men sen har det ändå varit vissa som även vi vuxna byter julklappar med. Mina föräldrar, svärföräldrarna och min sambo och jag. Det tycker jag har varit lagom.

    Grejen är den att jag älskar verkligen både att få och att ge julklappar.Jag tycker att det är en del av julens mening att tänka ut och leta upp bra julklappar. Men nu känns det som att alla gör allt för att fasa ut det här med julklappar. I sambons familj blev det i år bestämt om nåt slags julklappslotteri som jag inte alls tycker är särskilt kul.

    Sambon försökte även han komma undan julklappar åt varandra men det satte jag stopp för för jag hade redan tänkt ut den bästa julklappen åt honom.

    Så, som rubriken lyder, är jag den enda vuxna här i landet som tycker om julklappar?

  • Svar på tråden Är det bara jag som tycker om julklappar fast jag är vuxen?!
  • Decibel84

    Nej
    klart att man gillar att få saker?
    jag gillar också tanken på att någon tänkt på just MIG och vad jag kan tänkas gilla.
    så absolut, jag gillar det.
    men numer så ger jag mer än vad jag får...känns väl helt okej
    men första året det var så var det rätt tråkigt, men det e väl så att bli vuxen;)

  • Drottningen70

    Jag gillar julklappar. Brukar inte kunna hålla mig utan köper några ändå fast vi bestämt att vi inte ska köpa till de vuxna. Skulle själv tycka det vore trevligt att få en klapp men det kan jag ju drömma om..

  • Anonym (mhm)

    Jag gillar inte att få, för de mesta blir det nånting som jag absolut inte har behov av. (undantag ifall det är nåt man kan äta.) Då står prylen i garderoben i ca 2 år tills jag skänker den till myrorna.

  • Studentpappa

    Julklappar är för barn, (min åsikt). Jag köper gärna åt barnen i släkten men i övrigt har vi slutat med julklappar.

    Mitt fadderbarn som iofs är vuxen får alltid en extra slant och paket, men han är fattig och behov av en massa som vi har överflöd av.

    Grymt skönt och julen är inte alls stressig längre.


    If you wanna get fit, get crossfit.
  • Anonym (julklappar!)
    Drottningen70 skrev 2014-12-20 21:16:29 följande:

    Jag gillar julklappar. Brukar inte kunna hålla mig utan köper några ändå fast vi bestämt att vi inte ska köpa till de vuxna. Skulle själv tycka det vore trevligt att få en klapp men det kan jag ju drömma om..


    Ja, så brukar jag också göra, om jag kommer på nån bra present till nån så köper jag den även fast vi har kommit överens om att inte köpa. I år har jag köpt en selfiestick till min sambos syster. Jag hade redan kommit på det innan det där med lotteriet blev bestämt.
  • Anonya

    Jag vill absolut ha julklappar trots att det är flera årtionden sedan jag var barn. :) Det behöver absolut inte vara värdefulla saker, men flera paket vill jag ha. Likaså vill jag ge julklappar.

  • LaFontaine

    Jag älskar julklappar. Aldrig att jag hade gått med på att vi i min familj plötsligt skulle sluta köpa julisar till varandra! Tack och lov kommer jag från en familj som också gillar det här med julklappar.

    Och ja, det är minst lika roligt att ge julklappar som att få. Precis som med födelsedagspresenter och spontana gåvor. Jag gillar det skarpt

  • Zoja

    Julklappar är roligt att både ge och få, skulle inte vilja sluta med det bara för att man plötsligt blir över en viss ålder.

  • nozpa

    Jag älskar julklappar! Visst, nu som vuxen och med 3 egna barn har jag inte behovet av att få 20-30 julklappar längre. Men klart att jag vill ha julklappar.
    Min 3 åring är också väldigt noga med att alla ska ha julklappar. Sedan köper vi inte till lika många längre som vi gjorde innan. Men mina föräldrar ger alltid julklapp, min man och jag köper till varandra och barnen (med våran hjälp) köper åt oss. Samt någon övrig. Men med syskonen så köper vi bara till respektives barn. Sedan kör vi julklappslotteri med alla vuxna.

Svar på tråden Är det bara jag som tycker om julklappar fast jag är vuxen?!