• Anonym (Eva)

    Vill inte jobba heltid när minstingen fyllt 8 år, kan man få slippa?

    Min minsting fyller 8 om nåt år. Jag jobbar nu 80% och stortrivs med det. Jag pendlar till jobbet så arbetsdagarna blir tillräckligt långa ändå.

    Ekonomiskt klarar vi oss utmärkt, vi har ca 20 000 över när allt är betalt.


    Jag är civilingenjör och jobbar i en mansdominerad branch där standarden är heltid. Min chef har börjat hinta om att snart är du ju här 100% men jag har inte vågat ta upp ämnet. Har genom livet haft mycket ångestrelaterade problem, har diagnos GAD, men det är inget som jag pratar högt om. Är rädd att den extra pressen som heltidare tillsammans med familjelivet med tre barn 8-11 år kommer att bli för mycket för mig. Att jag kommer rasa ihop.

    Finns det någon som har fått igenom deltidsanställning i typiska heltidsjobbsbranch även efter att barnen blivit 8 år?

  • Svar på tråden Vill inte jobba heltid när minstingen fyllt 8 år, kan man få slippa?
  • Anonym (Heltidare)

    Har ingen erfarenhet men tänker att det bästa du kan göra är att ta upp det med din chef i mycket god tid.

  • gbgumman

    Samma här chefen hintat men jag tror hon låter mig slippa. Jag gillar att gå hem och lägga mig på soffan och vila eller träna min onda rygg. Skulle jag jobba mer skulle det nog bli sjukskrivning och inget chefen önskar. Jobbar 90%.

Svar på tråden Vill inte jobba heltid när minstingen fyllt 8 år, kan man få slippa?