• Angdev

    Planerar syskon till vår små födda -14

    Sonen blir 5 månader på måndag och vi är sugna på syskon. Hur är det med er? Någon som kanske planerar en 3:a och har tätt mellan syskonen och vill dela med sig av erfarenheter? Här pratar vi allt mellan himmel och jord som rör oss mammor (och pappor om någon sådan vill vara med).


  • Svar på tråden Planerar syskon till vår små födda -14
  • frumamma

    Har en dotter född -13 och en dotter född -14, vill ha en liten i 2015 också.

  • Mäggie05

    Hej!Ja har en dotter på 6 mån nu i januari & tror kanske ja har blivit gravid igen!Har BIM nu till veckan så då får ja veta om ja är de eller inte! ???? Ja hoppas jag är de!Vill gärna ha 2 barn tätt så de har glädje av varann!Har en styvson på 10 år men de kommer ju inte ha så mkt glädje av varann när de e så stor åldersskillnad!

  • Guppi86

    Har en 1 åring (född dec 13) och gravid igen i v28.. Beräknat till den 31/3 då sonen har hunnit bli 15 månader..

  • Mäggie05

    [quote=74616532][quote-nick]Liam05Milton08 skrev 2015-01-03 20:35:24 följande:[/quote-nick]

    Jag är gravid i v6 med 5:an

    Oj!! ???? Är du stålkvinnan eller?Hur orkar man de? ???? Ja känner lite småpanik me att få 2!Haha!Man undrar ju liksom hur man ska pussla ihop de..och så har du liksom snart 5 st ????

  • Mäggie05

    [quote=74616555][quote-nick]Guppi86 skrev 2015-01-03 20:39:38 följande:[/quote-nick]

    Har en 1 åring (född dec 13) och gravid igen i v28.. Beräknat till den 31/3 då sonen har hunnit bli 15 månader..

    [/

    Då blir de typ samma ålderskillnad på våra..är jag gravid nu så blir de ju 14 mån mellan mina!Hur känner du?Jag vill ju hade tätt så de får glädje av varann men samtidigt blir man ju lite stressad och undrar hur man ska pussla ihop vardagen sen ????

  • Scu84

    Vi planerar att snart börja med syskonverkstaden till vår dotter född i augusti! 

  • Guppi86

    Mäggie05: med första så tog de sju år, mediciner hit å dit, kamp om viktnedgång sedan två ivf som inte gick vägen.. Blev spontan gravid då vi skulle ta de lugnt å tjäna pengar till nästa omgång ivf:er..

    Så vi sa tidigt att vi skulle börja försöka med syskon runt sonens 6 månadsdag pågrund av att vi viste hur tufft de skulle kunna bli.. Men de sa poff så var jag spontan gravid igen.. Liite tidigare än vad vi hade tänkt men så välkommet..

    Börjar bli lite nervösare för var vecka som går då jag börja funderar på vad vi igentligen gett oss in i :/ men jag håller alla tunnar att de ska gå bra å vi har många runt oss som kommer ställa upp ifall de behövs..

  • Louise75

    Har en dotter född -10 och en son född -14.

    Är lite sugen på en trea men min man är inte helt övertygad (ännu) plus att jag har rejält nedsatt fertilitet pga endometrios, utebliven ägglossning och inte minst, fyller 40 i år.

    Så det är ingen självklarhet om man säger så, men drömma kan man ju alltid. Någon i samma situation?

Svar på tråden Planerar syskon till vår små födda -14