• Anonym (Maggie)

    Jag orkar inte mer...(missbrukande man)

    Jag träffade min man för 10 år sen. Efter 1,5 år får jag reda på att han knarkar (kokain och amfetamin). Han går en behandling och vi går i terapi tillsammans. Efter det så trodde jag att han var drogfri.... Fram tills för 2 dagar sedan då jag får reda på att han knarkar igen. Han har aldrig slutat helt men det har endast varit 1-3 ggr per år men sen i våras har han knarkat flera ggr i veckan. Vi har 2 småbarn och hade jag vetat så hade jag aldrig skaffat barn med honom.

    Man kan säkert tro att jag är naiv men när vi träffades så jobbade han som säljare och tjänade 40 000/mån och han skötte jobbet. Efter 1 år började vi prata om att börja försöka få barn om några månader. Sedan så fick jag reda på att han missbrukade och vill e vänta. Fick vårt första barn när jag trodde han hade varit drogfri i 3 år. Nu jobbar han som säljchef på ett globalt IT bolag och sköter jobbet.

    För några dagar sedan ser jag att det fattas en massa pengar på ett konto. Och det kommer fram att han missbrukar igen.

    Vet inte vad jag ska göra. Jag bara gråter och gråter hela kvällarna.

  • Svar på tråden Jag orkar inte mer...(missbrukande man)
  • Anonym (svarta katten)
    Anonym (Maggie) skrev 2014-12-21 00:45:21 följande:

    Jag träffade min man för 10 år sen. Efter 1,5 år får jag reda på att han knarkar (kokain och amfetamin). Han går en behandling och vi går i terapi tillsammans. Efter det så trodde jag att han var drogfri.... Fram tills för 2 dagar sedan då jag får reda på att han knarkar igen. Han har aldrig slutat helt men det har endast varit 1-3 ggr per år men sen i våras har han knarkat flera ggr i veckan. Vi har 2 småbarn och hade jag vetat så hade jag aldrig skaffat barn med honom.

    Man kan säkert tro att jag är naiv men när vi träffades så jobbade han som säljare och tjänade 40 000/mån och han skötte jobbet. Efter 1 år började vi prata om att börja försöka få barn om några månader. Sedan så fick jag reda på att han missbrukade och vill e vänta. Fick vårt första barn när jag trodde han hade varit drogfri i 3 år. Nu jobbar han som säljchef på ett globalt IT bolag och sköter jobbet.

    För några dagar sedan ser jag att det fattas en massa pengar på ett konto. Och det kommer fram att han missbrukar igen.

    Vet inte vad jag ska göra. Jag bara gråter och gråter hela kvällarna.


    Det värsta är väl att du är medberoende i hans missbruk (menar inte att du missbrukar)
    Vore du inte medberoende så hade du vetat vad du skulle göra för länge sedan.

    Tog du honom från början för pengarna eller?
  • Alvina

    Men snälla du, lämna honom och ta barnen med dig. Dem ska inte behöva växa upp med en narkotikapåverkad pappa!

  • Anonym (svarta katten)
    Alvina skrev 2014-12-21 00:53:00 följande:

    Men snälla du, lämna honom och ta barnen med dig. Dem ska inte behöva växa upp med en narkotikapåverkad pappa!


    det går inte om personen är medberoende
  • Anonym (Maggie)

    Det jag menar att jag inte vet vad jag ska göra är om jag ska lämna el inte. Det är så mycket svårare när man har barn.

    Nej, jag tog inte honom för pengarna. Jag är jurist och tjänar inte dåligt. Var iofs i slutet av utbildningen när vi träffades men inte visste vi att han 7 år senare skulle få ett toppjobb som säljchef.

  • Anonym (Maggie)

    Jag vet att det låter konstigt men han är världens bästa pappa. Han gör alltmer barnen och han tar barnen mer än mig.

    Det är inte så lätt att lämna när man har barn ihop. Sedan så har jag ingen annan. Min mamma är död, min pappa stack när jag var 3 år och jag har inga syskon. Har en morbror och kusiner i USA. Om jag lämnar så kommer jag va helt själv. Och han kommer ha barnen varannan vecka ändå så då spelar det eg ingen roll.

  • Anonym (svarta katten)
    Anonym (Maggie) skrev 2014-12-21 00:58:19 följande:

    Det jag menar att jag inte vet vad jag ska göra är om jag ska lämna el inte. Det är så mycket svårare när man har barn.

    Nej, jag tog inte honom för pengarna. Jag är jurist och tjänar inte dåligt. Var iofs i slutet av utbildningen när vi träffades men inte visste vi att han 7 år senare skulle få ett toppjobb som säljchef.


    Som sagt. Du är medberoende och kan inte lämna för än den dagen du får hjälp, insikt eller när botten är nådd.

    Botten kanske du tror är nu... Det är den icke. Du är fortfarande bland de vita molnen och svävar..

    Möjligtvis vaknar du innan socialtjänsten står i dörren och vill hämta barnen

    Lycka till. Det behöver både du och barnen
  • Anonym (svarta katten)
    Anonym (Maggie) skrev 2014-12-21 01:07:16 följande:

    Jag vet att det låter konstigt men han är världens bästa pappa. Han gör alltmer barnen och han tar barnen mer än mig.

    Det är inte så lätt att lämna när man har barn ihop. Sedan så har jag ingen annan. Min mamma är död, min pappa stack när jag var 3 år och jag har inga syskon. Har en morbror och kusiner i USA. Om jag lämnar så kommer jag va helt själv. Och han kommer ha barnen varannan vecka ändå så då spelar det eg ingen roll.


    o du är jurist??

    Då är jag rättens ordförande.
  • Tow2Mater

    Nej, du ska inte lämna om han vill söka hjälp. Du ska stanna och stötta honom om han vill bli fri drogerna.

  • Anonym (Ex missbrukare)

    För mig låter det som om han vill äta kakan och ha den kvar. Som missbrukare kan man inte knarka lite. Det är nolltolerans som gäller. Du är medberoende så det skriker om det. Har du gått på något NA möte för just medberoende? Du behöver hjälp för att inte gå under själv. Ställ ultimatum, du kan inte stanna hos honom för barnens skull. 

    www.anhorigjouren.se/anhorig/
    medberoende.html

    medberoendeinfo.blogspot.com/.../kannetecken-for-medberoendebeteen

  • Anonym (Tänk efter)

    Du har ditt ansvar som förälder.. Du tillåter barn växa upp i missbruk man kanske kan ifråga sätta din föräldraroll som soc skulle göra om dom visste att barnen är med en missbrukare och att du viste allt

Svar på tråden Jag orkar inte mer...(missbrukande man)