• Angelniki

    åker han till hemlandet för att gifta sig

    Varit tsm med en kille i ett år.. har inte träffat hans familj ännu men dom har ropat mig några gånger men jag har jobbat o inte haft tid.. han gör allt för mig, städar hemma, hjälper mig med allt och visar otroligt mkt kärlek. vi pratar framtid o barn o allt man kan tänka sig.. vi bor en timma ifrån varandra och han bor hemma hos föräldrarna. han e hos mig all ledig tid och nästan alltid. Vi e med varandra veckor i streck o kan inte va ifrån varandra längre tider.. Han säger att han vill ha barn med mig o pratar om hur han ska fria osv. Nämner ofta att jag måste träffa hans familj snart.. 

    Att vi ska flytta ihop har vi pratat om men han säger att han känner sig osäker o behöver tid men att han vetkligen vill allt med mig..

    Nu har han åkt till sitt hemland med sin mamma och jag är så jävla orolig över vad som ska hända där.. jag satte ett krav på att när han kmr tillbaka så får vi ta ett steg framåt eller så går vi skilda vägar.. Vill känna mig säker.. Jag har pratat med så många o nästan alla säger att han åkt med sin mamma till hemlandet för att hitta en tjej han ska gifta sig med.. det funkar tyvärr så i hans kultur. De här gör mig galen, ja e ledsen ja gråter ja klättrar på väggar. Har tagit upp det med honom också men han säger att de aldrig kmr hända att de e mig han älskar, men vrf skulle han erkänna nått sånt, även om det e planen med resan så hade han aldrig berättat det..

    det enda jag egentligen kan göra e att vänta o se hur det e när han kommer tillbaka men oron jag har i mig dödar mig bokstavligt talat. vi har bråkat o tjafsat om det här sen den dagen jag fick veta att han skulle åka.. ja har nämnt flera gånger att han säkert kommer gifta sig där borta..  

    vad hade ni trott? vad ska jag göra för att åt åtminstonde hålla mig lugn tills han kommer hem? 2 veckor känns som år.

  • Svar på tråden åker han till hemlandet för att gifta sig
  • Anonym (orolig)
    Anonym (Jag) skrev 2014-12-21 01:30:36 följande:

    Väx upp!!


    vad ska jag växa upp ifrån?
  • Anonym (J)

    Om inte du slutar vara så grymt svartsjuk och paranoid så kommer han lämna dig till slut..

    vad ska han göra där? Träffa släkten? Varför följer inte du med?

  • Anonym (Emelie)

    Vadå pratat med många och att de säger att han kommer gifta sig. Han måste ju få åka till sitt hemland om han vill. Tänk om du skulle bo i hans hemland och inte få åka hem till släkt och vänner i ynka 2 veckor. Min man kommer från ett annat land och han har varit borta i flera månader.

  • Anonym (Wtf)

    Konstigt att han inte vill flytta ihop med någon som prioriterar hans känslor så lite att den inte ens tagit sig tid en enda gång på ett helt år till att träffa hans familj.

    Och dessutom lipar för att han ska ut och resa... Med sin mamma!!! Inte med sina kompisar, utan med sin mamma! Och dessutom ställer till ett jävla liv på grund av det, på grund av rasistiska stjäl dessutom "folk från det landet beter sig så"

    Du är ju uppenbarligen den enda som betett sig opålitligt och nu kommer du och ställer ultimatum?

    Skärp dig om du vill ha ett seriöst förhållande.

  • Anonym (Nej)

    Alltså han säger att han vill ha barn med dig, men han vill inte att du träffar hans familj o så bor han fortfarande hemma. O så är han osäker på om ni ska flytta ihop ens.

    Nej, välj istället en kille som redan flyttat hemifrån o som klippt navelsträngen med sina föräldrar.

Svar på tråden åker han till hemlandet för att gifta sig