• bekymradtjej

    Är jag inte sexig nog för honom längre?

    Hej!! 


    jag och min sambo har varit tillsammans i 1 och ett halvt år nu och jag har märkt stora skillnader på vårat sexliv och det bekymrar mig.. 


    Nu har vi så lite sex som 1 gång i månaden typ? det är så sällan att jag glömmer bort mellan gångerna när senast vi hade sex.


    Och det sitter inte i att ingen av oss vill precis, jag vill väldigt ofta, men försöker att inte vara på för mycket. för han har sagt att om jag frågar varför han aldrig vill så blir han avtänd och orkar inte på någon vecka till och om jag försöker att ta initiativ så blir han less och tycker att jag är på för mycket vilket gör att han blir mindre sugen..


    Han har även sagt att eftersom han ser min nakna kropp så mycket så är det ingen stor grej längre och han blir inte kåt/upphetsad av att se mig naken längre pga det.


    Jag har då provat att hålla mig undan, täcka för alla mina privata delar så mycket som möjligt och låtsas som att jag inte bryr mig om att få lite sex.


    Men det har bara gjort mig mer frustrerad och faktiskt ledsen, gjort mig orolig för att han helt enkelt inte attraheras av mig längre osv. speciellt då jag trots det inte ser någon skillnad..


    Han säger att det inte alls är så, att han tycker att jag är supersexig etc.. men att han bara inte är sugen..


    Jag har köpt sexleksaker till honom som jag leker på honom med, jag har köpt och klär upp mig i sexiga typ strippkläder osvosv, men inget får han på humör igen?


    Det som nästan stör mig mest är att jag har gett upp/offrat så mycket i mitt sexliv för honom redan.. men nu försvinner allt? 


    han älskar oralsex, men han tycker inte om att ge, så jag har fått uthärda att han aldrig går ned på mig.


    han tänker helt enkelt inte på förspel, eftersom  att när han väl kommer till mig så blir jag ju supervåt vid bara närkontakt så fysiskt sett behövs det inget angagemang för honom att få det att funka.


    trots detta så får HAN förspel av mig, och HAN får oralsex, men jag får ingenting av det..


    Och nu får jag inte ens det vanliga hederliga "in och ut" för att bli tillfredsställd?


     


    Vad är det för fel? Hur ska jag reagera? VAD SKA JAG GÖRA??.. jag dööör här :(

  • Svar på tråden Är jag inte sexig nog för honom längre?
  • MAN78

    Låter som "felet" inte sitter hos dig. Tyvärr är min erfarenhet att dessa problem inte brukar bli bättre med tiden. Funkar ni bra ihop i övrigt?

  • Anonym (självrespekt)
    bekymradtjej skrev 2014-12-21 04:26:47 följande:

    Hej!! 

    jag och min sambo har varit tillsammans i 1 och ett halvt år nu och jag har märkt stora skillnader på vårat sexliv och det bekymrar mig.. 

    Nu har vi så lite sex som 1 gång i månaden typ? det är så sällan att jag glömmer bort mellan gångerna när senast vi hade sex.

    Och det sitter inte i att ingen av oss vill precis, jag vill väldigt ofta, men försöker att inte vara på för mycket. för han har sagt att om jag frågar varför han aldrig vill så blir han avtänd och orkar inte på någon vecka till och om jag försöker att ta initiativ så blir han less och tycker att jag är på för mycket vilket gör att han blir mindre sugen..

    Han har även sagt att eftersom han ser min nakna kropp så mycket så är det ingen stor grej längre och han blir inte kåt/upphetsad av att se mig naken längre pga det.

    Jag har då provat att hålla mig undan, täcka för alla mina privata delar så mycket som möjligt och låtsas som att jag inte bryr mig om att få lite sex.

    Men det har bara gjort mig mer frustrerad och faktiskt ledsen, gjort mig orolig för att han helt enkelt inte attraheras av mig längre osv. speciellt då jag trots det inte ser någon skillnad..

    Han säger att det inte alls är så, att han tycker att jag är supersexig etc.. men att han bara inte är sugen..

    Jag har köpt sexleksaker till honom som jag leker på honom med, jag har köpt och klär upp mig i sexiga typ strippkläder osvosv, men inget får han på humör igen?

    Det som nästan stör mig mest är att jag har gett upp/offrat så mycket i mitt sexliv för honom redan.. men nu försvinner allt? 

    han älskar oralsex, men han tycker inte om att ge, så jag har fått uthärda att han aldrig går ned på mig.

    han tänker helt enkelt inte på förspel, eftersom  att när han väl kommer till mig så blir jag ju supervåt vid bara närkontakt så fysiskt sett behövs det inget angagemang för honom att få det att funka.

    trots detta så får HAN förspel av mig, och HAN får oralsex, men jag får ingenting av det..

    Och nu får jag inte ens det vanliga hederliga "in och ut" för att bli tillfredsställd?

     

    Vad är det för fel? Hur ska jag reagera? VAD SKA JAG GÖRA??.. jag dööör här :(


    Du behöver ha självrespekt. Din kille låter som ett stort ego och i ett förhållande ska man känna sig trygg och lycklig. Visst stöter man på problem ibland men det ska inte bli respektlöst. Så mitt råd är helt klart att du ska gå vidare med ditt liv. När du träffar HAN så kommer du att märka det!
  • bekymradtjej
    Anonym (självrespekt) skrev 2014-12-21 07:49:55 följande:
    Du behöver ha självrespekt. Din kille låter som ett stort ego och i ett förhållande ska man känna sig trygg och lycklig. Visst stöter man på problem ibland men det ska inte bli respektlöst. Så mitt råd är helt klart att du ska gå vidare med ditt liv. När du träffar HAN så kommer du att märka det!

    vi funkar underbart ihop på alla plan förutom sexet..


    Jo jag förstår precis, men samtidigt känner jag att man måste ju jobba på alla andra problem i ett förhållande om det ska fungera, så varför inte försöka jobba på detta?


    Jag har tänkt många gånger på det du säger, att han är egoistisk.. men samtidigt är detta hans första riktiga förhållande? han kanske behöver hjälp att förstå vad som är normalt i ett förhållande? :/

  • Anonym (m)
    bekymradtjej skrev 2014-12-21 10:02:00 följande:

    vi funkar underbart ihop på alla plan förutom sexet..


    Jo jag förstår precis, men samtidigt känner jag att man måste ju jobba på alla andra problem i ett förhållande om det ska fungera, så varför inte försöka jobba på detta?


    Jag har tänkt många gånger på det du säger, att han är egoistisk.. men samtidigt är detta hans första riktiga förhållande? han kanske behöver hjälp att förstå vad som är normalt i ett förhållande? :/


    Men om enbart du o inte HAN vill jobba på problemet är det ju meningslöst!? Och att du skulle behöva hjälpa honom förstå vad som är normalt låter ju också konstigt.

    Han kanske är bättre att ha som vän enbart, eftersom den nuvarande situationen bara gör dig ledsen. Ett förhållande där enbart den ene gör nåt för den andre är inget bra förhållande.
  • Folivee

    Var lite så med mitt ex också. Vissa människor har helt enkelt mindre sexdriv naturligt. Sen finns det flera saker som också kan spela in. Stress, prestations ångest, osjälvsäker. Mitt ex kände oshälvsäkerhet pga sin övervikt och sedan prestations ångest då vi försökte skaffa barm. Vissa saker kan man inte sluta grubbla över och leder till olust. Även viss medicinering har effekt.

    Själv för min del nu så är min sambo frustrerad över min ovilja. Och jag känner mindre sexlust över min dåliga självkänsla, är gravid och känner mig oerhört osexig.
    Vet att det kan vara väldigt lätt att se över sig själv som problemet, men det ligger även hos den utan lusten.

    Lycka till :)

  • bekymradtjej

    Tack!!


    Jo, men det känns så omöjligt att han ska ha prestationsångest eller vara osäker på sig själv osv, 


    han är bokstavligt talat världens snyggaste människa, så självsäker att jag hatade honom från början ( då jag bara tyckte att han var dryg för att han försökte så mycket för att få mig)


    Han är det där typiska "badboy-en" som alltid fått vem han vill i sängen osv, 


    Och problem med självförtroendet för snoppen är det verkligen inte då han har den största jag någonsin sett (inkluderat porrskådisar)


    innan mig var han den som jagade efter sex och skaffade flickvän bara för att alla andra har det (men egentligen har det bara varit en kk).


    Innan mig hade han inga andra "förhållanden" än dessa fejkförhållanden med en kk.


    Och han var så otroligt galen i mig från början, det såg nästan ut som att han kom bara av att titta på mig..


    Så därför förstår jag inte riktigt vad som har hänt?


    Han säger att han VILL jobba på saker, och det är det som får mig att vilja försöka mer.


    Sen älskar jag ju såklart honom och vill ju inte göra slut pga att sexet funkar dåligt?

  • Grynet2010

    Men ha lite själv respekt unga människa. Att han har sett din kropp så det inte är något speciellt längre är ju ett bevis på att han inte tänder längre annars skulle han ju aldrig säga så. Jag och min man har varit tillsammans i snart 8 år och han blir fortfarande lika upphetsad av min kropp trots 3 graviditeter och slapp hud m.m.. Tragiskt när unga kvinnor går på vad killarna säger och vill vara den som ska "fixa" till allt igen. Han ör inte sugen längre det märks ju på vad han säger till dig och säger det rakt ut dessutom och sen spär på med att han inte vill ge förspel utan du ska minsann fina dig i hur det är för hans skull. Som sagt skaffa dig lite självrespekt och inse att han är kvar his dig bara för att han får behandla dig som en påse skit och du kan INTE "fixa" det. Du kan inte bli sexigare för att han ska vilja bli upphetsad och ha sex. Annat är det om han har hamnat i en tillfällig svaka men han säger ju faktiskt rakt ut att han inte tänder på dig och att han inte vill ha sex så varför vill du ens vara kvar?......

Svar på tråden Är jag inte sexig nog för honom längre?