• mainda

    var och varannan dag luktar det lacknafta i trappen

    till saken, vår hyresvärd och våra grannar håller på göra oss galna. hgf är inkopplad och allt. vi är inte från stan vi bor i och dom har udda regler här som t ex du ska skura tvättstugan efter dig, motorvärmare får man använda när dom känner för att låsa upp motorvärmarsaken och det är en hyresgäst som har alla huvudnycklar (?) till saken är att vi är vana vid att hyresvärden har nycklar in och att man enbart städar upp det man stökat ner i t ex tvättstugan. hyresvärden hatar oss då vi påpekat detta för hgf och vill ha ut oss. han hittade på massa skit men detta gick inte igenom då dom synade hans bluffar (han hittade på att vi lortade ner, våra katter spred löss och rev sönder tapeterna, vi har utrett allt detta såklart då våra två katter är hur lugna som helst och aldrig ställt till något för någon. dom piper lite när det är dags för mat och meddelar när dom varit på lådan för dom är otroligt renliga, och vi båda är pedant och håller det rent och fint hemma)

    iaf. sedan allt detta började i mitten av oktober och han fick fel så har det börjat lukta lacknafta i trapphuset, ibland in i lägenheten, vi kör med vädring och doftljus när vi är hemma för att jag som nu gått över tiden med graviditeten inte ska behöva andas in detta. Hyresvärden svarar inte när jag ringer om detta då det är han jag måste ringa först om detta problem. men iaf. vem fan kan jag ringa annars? bostadsutbudet är dåligt här och vi har fått beviljat lån på köpa bostad nu men vi måste hitta något bra att köpa först och sen är det inte alltid direkt inflyttning ju, vill inte att vår son ska behöva andas in detta eller någon av oss.

  • Svar på tråden var och varannan dag luktar det lacknafta i trappen
  • Fjärilslarv

    Låter helt galet!
    Att skura hela tvättstugan är ju lite väl tycker jag, men att tömma luddlådan, torka ur tvättmedelsfacket och sopa golvet tycker jag hör till.

  • mainda
    Fjärilslarv skrev 2014-12-21 13:04:17 följande:

    Låter helt galet!
    Att skura hela tvättstugan är ju lite väl tycker jag, men att tömma luddlådan, torka ur tvättmedelsfacket och sopa golvet tycker jag hör till.


    ja alltså vi rengör efter oss men skura? det är sjukt...sen använder vi inte torktumlare pga jag har kläder som inte tål det och tumlaren är så pass liten så sånt man vill tumla inte går att tumla.
  • Fjärilslarv
    mainda skrev 2014-12-21 14:06:48 följande:
    ja alltså vi rengör efter oss men skura? det är sjukt...sen använder vi inte torktumlare pga jag har kläder som inte tål det och tumlaren är så pass liten så sånt man vill tumla inte går att tumla.
    jo skura låter lite overkill minst sagt, har hyresvärden inget städbolag som städar tvättstugan och övriga utrymmen en gång i veckan?
Svar på tråden var och varannan dag luktar det lacknafta i trappen