• Anonym (Gravid)

    Förlossning på g?

    Jag mår så fruktansvärt dåligt, eller egentligen inte dåligt. Men konstigt. Och tänker att någon kanske har varit i samma sits och vet vad det beror på?!

    Jag är gravid i v 37 och har haft en hel del sammandragningar. Jag har inga onda sammandragningar men är öppen tre cm. Bebis ligger fixerad och man kan tydligt känna bebisens huvud med fingrarna. Vilket även min bm konstaterade. Kroppen är alltså redo för förlossning snart. Men nu tror ju inte jag att det är den som är på gång, eftersom jag inte har några onda sammandragningar samt förvärkar.

    Däremot har jag börjat må illa, vilket jag inte gjort tidigare under graviditeten. Magen har sjunkit ner så långt den kan men visst kan det säkert påverka med tanke på arr det är trångt och att organen kommer i kläm. Men på kvällarna nätterna, endast då har Jag börjat kräkas. Jag kräks tills det inte finns något mer i magen att få upp. Jag känner mig tröttare än vanligt, matt i kroppen och allmänt dåsig. På nätterna är jag klarvaken och som mest pigg. Sammandragningar har jag nästan hela tiden. Men denna sjukdomskänsla med illamående och kräkningar får mig att vilja lägga mig ner och dö. Ska det vara såhär tills bebis är ute nu? För jag orkar inte mer, bryter ihop. ????. Någon som varit med om något liknande?

  • Svar på tråden Förlossning på g?
  • lovislilly

    Jag kände mig jätte konstig i typ två dagar innan förlossningen, sjukdomskänsla,illamående, super trött & slö väldigt annorlunda mot hur jag hade mått innan, då var jag bara i vecka 35 så jag tänkte inte att det skulle vara ett tecken, men är ganska säker på att jag mådde så för att bebisen var på väg! :) lycka till när det är dax!

  • Anonym (Z)

    Min yngsta låg så långt ned att han tryckte på spinaltaggarna och jag mådde illa, men inte så jag spydde. Tänkte att det kanske är det?

Svar på tråden Förlossning på g?