• hedlo

    Flytta hemifrån, minderårig

    Hallåhallå!

    Tänkte kika lite på det här med att flytta hemifrån som minderårig. Finns nog säkert en massa trådar redan, men känns som att ingen av de existerande trådarna är aktuella för mig just nu. Informationen man finner i de trådar som redan finns hjälper mig knappt.

    Jag har alltid varit en ordentlig person, som 8-9 åring så växte jag upp med att diska, städa, tvätta, vika alla kläder, rensa trädgården, skrubba altanen etc.

    Så skötsam är förnamnet i princip, jag jobbar samtidigt som jag pluggar - jag är anställd som producent på ett produktionsbolag, vi håller nu på med en långfilm som redan uppmärksammats väldigt mycket inom norden. Vi planerar även en resa till tunisien och göra en dokumentär gällande politik.

    Så ekonomin varierar helt, men ändå en väldigt stark lön samt en viss % av allt filmerna tjänar in.

    År 2016 då jag fyllt 16 ingår jag i vårdnadshavares namn om kommunen godkänner  det hela, som delägare i produktions bolaget och inkomsten kommer garanterat öka (obs, avtal gällande att ej kunna hamna i personlig konkurs är planerat)

    Såå frågan är väll om man kan flytta hemifrån som 16, kommer nog inte kunna ställa mig i kö först jag fyllt 18, men hur som haver, har ni några tips gällande det hela? Hur man skall gå tillväga etc?

    Om jag förstått allting rätt så kan jag vara folkbokförd på en lägenhet där min vårdnadshavare står. Fungerar det då jag för över hyran till henne och hon betalar in de? :)

    Tacksam för svar å tips!

  • Svar på tråden Flytta hemifrån, minderårig
Svar på tråden Flytta hemifrån, minderårig