• Anonym (?)

    Någon har beställt sexleksaker i mitt namn

    Någon har beställt sexleksaker i mitt namn och i förrgår fick jag en faktura. Vad ska jag göra?
    Jag kommer förstås att ringa företaget och försöka bestrida men hur bevisar jag att det inte är jag som beställt dem? Är det någon ide att polisanmäla? Kommer det inte att läggas ner direkt?

  • Svar på tråden Någon har beställt sexleksaker i mitt namn
  • Anonym (klo)

    Hur har denna någon lyckats hämta ut paketet utan att legitimera sig med ditt ID?

  • Anonym (noppe)
    Anonym (?) skrev 2014-12-21 21:21:34 följande:

    Någon har beställt sexleksaker i mitt namn och i förrgår fick jag en faktura. Vad ska jag göra?
    Jag kommer förstås att ringa företaget och försöka bestrida men hur bevisar jag att det inte är jag som beställt dem? Är det någon ide att polisanmäla? Kommer det inte att läggas ner direkt?


    Antagligen måste du bifoga en kopia på just polisanmälan till företaget
    Att det sen blir till handlingarna är ganska säkert.. Men polisanmälan är gjord

    Det mest troliga är att du precis och 6månader tillbaka har dragit på dig en fiende.

    Tänk efter vem du bråkat med eller kanske någon du gjort slut med?Flört

    Var det något häftigt som blev beställtTungan ute
  • Anonym (Sophie)

    Hänt mig också fast annat än sexleksaker.

    Du ska ringa 114 14 nu, gör en polisanmälan för bedrägeri. Du får ett ärende nr att (om företaget kräver) visa upp för att häva köp och inte betala!

  • Anonym (Eva)
    Anonym (?) skrev 2014-12-21 21:21:34 följande:

    Någon har beställt sexleksaker i mitt namn och i förrgår fick jag en faktura. Vad ska jag göra?
    Jag kommer förstås att ringa företaget och försöka bestrida men hur bevisar jag att det inte är jag som beställt dem? Är det någon ide att polisanmäla? Kommer det inte att läggas ner direkt?



Svar på tråden Någon har beställt sexleksaker i mitt namn