• Anonym (TS)

    Är detta ok? Vad hade ni gjort?

    Min närmsta vän bor 6h ifrån och har åkt hit över jul. Hon frågade innan hon åkte om hennes pojkvän kunde följa med men pga brist på sovplats och att jag tyckte vi kunde ha ensamtid då vi bara träffas en gång i halvåret sa jag nej. Hon gjorde då som så att hon och pojkvännen sov hos en annan vän nu dom första dagarna och pojkvännen skulle åkt hem idag.

    Igår träffade hon sin mamma som undrade varför han skulle hem idag, min vän förklarade och då tyckte hennes mamma sååå synd om pojkvännen och ordnade luftmadrass så han kan sova hos mig. Helt utan att kolla med mig först. Jag stod fast vid att vi håller oss till överenskommelsen och gick och la mig igår med tron om att pojkvännen skulle åka hem idag.
    Tji fick jag, vaknar idag till samtalet "det verkar som att mamma planerat något för honom över jul det var därför dom blev så sura".

    Pojkvännen åker alltså inte hem idag pga hennes mamma springer och planerar saker utan att kolla med oss andra först.
    Jag är så himla ledsen och besviken nu. Känner mig som någon man bara kan sätta sig rakt över å få till att gå med på vad som.

    Har aldrig träffat killen innan och det enda han sagt under dom tre timmar vi träffats är "hej" och "hejdå".

    Vad hade ni gjort i denna sitsen? Är så besviken att jag gråter nu.

  • Svar på tråden Är detta ok? Vad hade ni gjort?
  • Anonym (Wildrat)

    Ehm, om svärmor vill ha pojkvännen kvar kan han väl bo hos henne? Fast risken är ju stor att din vän inte vill vara kvar om du kastar ut pojkvännen. Har ingen bra lösning annat än att prata med alla inblandade. Som Mulle Meck säger: främlingar är bara vänner man inte träffat än, pojkvännen går ju att lära känna...

  • Anonym (TS)

    Hade också tänkt föreslå det, tror dock att det kommer skita sig med vår egentid då eftersom min vän antagligen kommer välja att sova hos vår andra vän med sin pojkvän isåfall. 

    Så mycket som jag längtat efter dessa dagar så skiter allting sig.

  • Anonym (TS)

    Anonym wildrat: visst kan jag det, men han verkar rätt svår då han knappt svarar när man pratar med honom. Har även sagt att det inte handlar om honom. För det gör det inte.

  • Anonym (....)

    Men han ingår i din kompis familj/liv nu, varför inte se det som ett tillfälle att lära känna honom istället?!

  • Anonym (TS)

    Detta handlar INTE om pojkvännen utan att hennes MAMMA fixar och donar, bjuder in folk till mitt hem och blandar sig i min och min väns planering och överenskommelse.

  • Dexter dot com

    Tyvärr är det ju ofta så att vänner kommer i andra hand när man träffar en partner och din vän prioriterar ju sin pojkvän före dig just nu. Surt men något du får acceptera och göra det bästa av dvs umgås med din vän och hennes pojkvän.

    Ang din väns mamma är det ju din vän som måste sätta gränser att hennes mamma inte styr och ställer. Vad säger din vän om sin mors agerande och varför hon inte sätter stopp?

  • Fröken Hepburn

    Jag tror att detta kan bli en riktig vagel i ögat på dig, dvs en konflikt mellan dig och din kompis. Även om du känner dig överkörd av din kompis mamma; är det värt att ta striden? Tror bara det kommer slå tillbaka på dig tyvärr.

    Låt pojkvännen stanna och boka in en helg längre fram med din bästa vän.

  • Anonym (TS)

    Hon säger inte så mycket om mammans agerande. Och jag tänker inte prata med hennes mor, hon är en riktig galenpanna som gapar o skriker både det ena o det andra fula orden efter varandra såfort det inte passar henne.

Svar på tråden Är detta ok? Vad hade ni gjort?