• Anonym (Fundersam)

    Är det jag som gjort fel?

    Min sambo vill göra slut..

    Bakgrund :

    Jag jobbar på ett jobb där de flesta kollegor är kvinnor och jag jobbade tillsammans med en tjej som var trevlig och vi hade en del samma intressen, vi blev efter ett tag vänner på Facebook som jag är med en del kollegor, och vi har pratat lite där om jobb och en del annat. Tycker det varit kul med trevliga kollegor.

    När jag och lite vänner var på en fest i samma hus skickade jag ett meddelande om hon ville komma och dricka en öl men hon kom aldrig dit den djag

    Jag har bara inte tänkt på att berätta om denna kollega för min sambo och när jag en kväll kom hem så är min sambo arg och undrar vem denna kollega är.. Hon har vart inne i min telefon och Facebook och läst chatter och sms och då fått reda på att vi pratat där.

    Hon är jättesur och tycker jag går bakom hennes rygg och chattat med andra tjejer och säger hon inte kan lita på mig mer och vill göra slut. Att hon är värd nån bättre.

    Jag o min sambo hade en kris där hon nästan gjorde slut pga helt andra saker men det kom vi vidare ifrån men i den krisen fick jag tanke att min kollega verkade intressant men slog bort det snabbt när vi räddade förhållandet vilket jag nu sa till min sambo för att vara ärlig. Och ser nu bara min kollega som kollega o inget annat

    Jag har iaf nu tagit bort alla kvinnliga kollegor från Facebook för att visa att jag

    Inte behöver ha nån kontakt.

    Vet fortfarande inte hur min sambo vill göra :(

    Vi har vart tillsammans 6 år.

  • Svar på tråden Är det jag som gjort fel?
  • Dixie

    har du varit otrogen innan - finns det någon anledning till att din sambo inte kan lite på dig? 

    annars är det ju helt galet att du ska ta bort dina kvinnliga kontakter på FB..... Varför går din sambo går in och läser din FB? 

  • Anonym (Fundersam)

    Nej aldrig otrogen innan. Hon har varit svartsjuk förr med kvinnliga vänner. Hon tycker och tror ej män o kvinnor bara kan vara vänner.

  • Anonym (Fundersam)

    Tja, jag har inte kännt henne mer en ca 2 mån. Jag pratar mycket med manliga kollegor också och tycker väl inte det ska behövas deklarera alla ens kollegor. Hon berättar inte om sina heller direkt.

  • Tow2Mater
    Anonym (Fundersam) skrev 2014-12-22 16:02:43 följande:

     Hon tycker och tror ej män o kvinnor bara kan vara vänner.


    Där har ni ju problemet. Om du sen anser dig ha rätt eller fel då du har kontakt med kvinnliga kollegor spelar ju ingen roll i sammanhanget. Du har ju tre alternativ:  Lös problemet på nåt sätt som ger som resultat att hon ändrar sin uppfattning, eller förbind dig för all framtid att inte ha kontakt med kvinnliga kollegor. Eller hitta nya partners.
  • Anonym (Mia)

    Om du bara pratat intressen och jobb med kollegan så är svaret: Nej, du har inget fel gjort.

    För din egen skull: Gå igenom dina SMS och konversationer med kvinnliga kollegan, hade du kunnat skriva likadant till en manlig kollega, och även gör det, så då vet du själv att du inget fel gjort.

    Visserligen har din sambo problem med att du har kvinnliga vänner, något du är väl medveten om. Det är ett problem hon behöver jobba med. Om du döljer kvinnliga vänner för henne gör du det svårare för bade dig och henne. En partner skall inte bestämma vem den andra får ha som vän. Så rakryggat vore av dig att säga, jag har kvinnliga vänner och jag vill ha det så, sån är jag och det får du acceptera. Jag har funderat igenom det som hänt, jag borde ha berättat för dig om nya kollegan, ber om ursäkt. Enda anledningen är att jag troligen gjort det för att du är oresonligt svartsjuk! Inget romantiskt har hänt och du överreagerar. Jag kommer ha kvinnliga vänner nu och i framtiden, kommer lägga till på facebook alla de jag tog bort. Du får välja att acceptera det och ha kvar mej som sambo eller så accepterar du det inte.

Svar på tråden Är det jag som gjort fel?