• Ulf

    Julafton utan julmat?

    Måste man servera julmat om man har bjudit hem folk(släkt) på Julafton.

    Jag är inte direkt någon julfanatiker och skulle gärna bjuda på något annat än julmat.

    Lite Pizza kanske för att vidga vyerna lite?

    (För övrigt är mitt tidsfördriv under Julen att utmana mina kompisar i appen Wordfeud Competitor Wordchallenge. Utmana mig gärna, jag är user Pers.

    appsto.re/se/RAtO2.i )

  • Svar på tråden Julafton utan julmat?
  • Almina

    Måste, måste man väl inte. Men som gäst skulle jag nog vilja bli informerad om det innan i så fall...

    Pizza vet jag inte om det känns så fantasifullt, men det beror ju på hurdan pizza man gör, det finns ju riktigt läckra varianter!

  • Zadre

    Personligen så är jag inte så förtjust i det tradionella julbordet. I princip bara köttbullar och potatis som jag gillar och nu äter jag inte ens otatis längre... Men jag hade gärna sett något festligare än pizza iallafall...

  • Fjärilslarv

    nej det måste man inte, dock lite finare mat.
    Min moster och mina kusiner äter alltid filé oscar eller filé mingong (stavning?).

  • fluu

    Du kan ju förvarna om det iaf, så att de värsta "fanatikerna" inte behöver bli tagna på sängen. Men såklart kan man bjuda på vad man vill.
    I vanliga fall firar vi jul med sambons familj på julafton och då blir det julbord(mitt julbord är dock inte direkt klassiskt). Dagen efter firar vi med min pappa och då blir det annan mat. Ofta gör han sin berömda böngryta.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Ulf

    Nej, Pizza blir det nog inte. Tog i lite för att jag tycker att det är så mycket som SKA vara på Julen. Själv tycker jag att det viktigaste är att vara ledig, ta det lugnt och umgås.

    Kanske ska köra med lite färdigköpt fisk.

  • fluu

    Annars kan du ju göra något som andas lite jul, men inte är klassisk julmat. Paj med lax kanske.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonya

    De allra flesta väntar sig julmat på julafton och en mycket stor del tror jag blir besvikna om de inte får det. Skulle inte bjuda på annat utan att checka med gästerna först. Juldagen och framför allt juldagen kan vara lite annorlunda. 

  • Anonym (vidga vyer?)

    Hur vidgar man vyerna med pizza? För 70 år sedan kanske det hade varit
    en häftig nymodighet, men inte 2014?

  • Ulf

    Själv skulle jag tycka att det var ganska gott med lite Pizza faktiskt. Men jag kan förstå att andra inte tycker det och då får man respektera det. Men dem flesta gillar ju Pizza:)

Svar på tråden Julafton utan julmat?