• hhårhårhår

    HJÄLP! hitta svensk version av hårschampo

    Hej!
    Jag har extremt känslig hårbotten och är väldigt proteinkänslig! Har hittat ett schampo som är bra men finns bara i USA! www.walgreens.com/store/c/free-%26-clear-shampoo/ID=prod6055613-product
    Den heter Free & Clear och detta är ingredienserna: 
    Purified Water , Lauryl Glucoside , Coco Glucoside , Acrylates Copolymer , Disodium Cocoyl Glutamate , Sodium Cocoyl Glycinate , Glycerin , Sucrose Cocoate , Panthenol , Pentylene Glycol , 1,2 hexanediol , Sodium Cocoyl Glutamate , Disodium EDTA , Caprylyl Glycol , Sodium Hydroxide , Sodium Chloride

    Jag måste alltså hitta exakt schampo med dessa ingredienser! Snälla hjälp! Någon som vet? Jag är återigen EXTREMT proteinkänslig så det måste vara något som innehåller NOLL proteiner av ALLA slag. Tacksam för hjälp! 

  • Svar på tråden HJÄLP! hitta svensk version av hårschampo
  • hhårhårhår

    Jag kan inte hålla på och beställa från USA varenda gång jag behöver schampo, jag har långt, tjockt hår, det är inte hållbart i längden! Jag vill ha något som finns i Sverige och är tillgängligt. Verkar som alla schampon och balsam i sverige har en massa proteiner. Suck.
    Måste köpa tigi bedhead moisture maniac också - allt som är bra för  mitt hår är så dyrt! Jag behöver mycket av det så det tar slut snabbt. 

  • lemonina

    Hej. Jag brukar alltid beställa mina hårprodukter från en engelsk sida http://www.feelunique.com/  Nu vet jag att du skriver svensk sida men tycker ändå du ska kika. Mycket billigare och riktiga frisörmärken, ingen kostnad för frakt


    If you resolve to give up smoking, drinking and loving, you don't actually live longer; it just seems longer
  • IsDimma

    Måste du tvätta med schampo? Googla balsammetoden eller nopoo så får du se att man klarar sig västligt bra utan schampo i sitt liv

  • Fjärilslarv
    hhårhårhår skrev 2014-12-22 18:09:11 följande:

    Jag kan inte hålla på och beställa från USA varenda gång jag behöver schampo, jag har långt, tjockt hår, det är inte hållbart i längden! Jag vill ha något som finns i Sverige och är tillgängligt. Verkar som alla schampon och balsam i sverige har en massa proteiner. Suck.
    Måste köpa tigi bedhead moisture maniac också - allt som är bra för  mitt hår är så dyrt! Jag behöver mycket av det så det tar slut snabbt. 


    beställa fler flaskor på en gång?
  • Fjärilslarv
    IsDimma skrev 2014-12-22 18:29:43 följande:

    Måste du tvätta med schampo? Googla balsammetoden eller nopoo så får du se att man klarar sig västligt bra utan schampo i sitt liv


    jag kör på ekologiska prudkter, sulfatfritt schampo =).
  • hhårhårhår
    lemonina skrev 2014-12-22 18:25:30 följande:
    Hej. Jag brukar alltid beställa mina hårprodukter från en engelsk sida www.feelunique.com/  Nu vet jag att du skriver svensk sida men tycker ändå du ska kika. Mycket billigare och riktiga frisörmärken, ingen kostnad för frakt smile1.gif
    Tack för länken! Hitta inte mina märken o produkter men ska fråga om de får in
    Tow2Mater skrev 2014-12-22 18:27:24 följande:
    Har du kollat vad Apoteket erbjuder...? bara en tanke.
    Ska kolla nu
    IsDimma skrev 2014-12-22 18:29:43 följande:
    Måste du tvätta med schampo? Googla balsammetoden eller nopoo så får du se att man klarar sig västligt bra utan schampo i sitt liv smile1.gif
    Jag provade det ett kort tag men kände inte att mitt hår blev tillräckligt rent men ska testa igen tror jag!
    Fjärilslarv skrev 2014-12-22 18:30:51 följande:
    beställa fler flaskor på en gång?
    lutar nog tillatt göra det om jag inte hittar något bra svenskt märke som alternativ, det är inte bara frakten jag tänkte på utan också att det jävla schampot är så dyrt (tycker jag iaf)
    Fjärilslarv skrev 2014-12-22 18:31:33 följande:
    jag kör på ekologiska prudkter, sulfatfritt schampo =).
    Vad har du för hårtyp? Min hårtyp verkar ovanlig i Sverige. Mina hårstränder är tunna men jag är proteinkänslig och har low porosity (kommer ej ihåg svenska ordet för det) och halvvågigt hår och jag har många hårstränder och volym men det är också flygigt.
    .
  • Fjärilslarv

    till ts:
    Jag har tjockt och lockigt hår och som alla lockiga hår så är det torrt.
    därav använder jag dr organics schampo, balsam och inpackning med araganolja.
    på inpackningen står det dock fel när det gäller instruktionerna på svenska, jag följer de på engelska. brukar låta den sitta i någon timme innan jag tvättar med schampo och balsam. brukar blanda inpackningen med avocadoolja ca 50/50.

  • hhårhårhår

    Ja beställer en hög frpn ebay kosta vad det kosta vill och får leta vidare :) ska dock testa balsam metoden igen!
    tack för svaren!

  • Fjärilslarv
    hhårhårhår skrev 2014-12-22 19:03:10 följande:

    Ja beställer en hög frpn ebay kosta vad det kosta vill och får leta vidare :) ska dock testa balsam metoden igen!
    tack för svaren!


    gör så
    =)
    Ge dr organic en chans annars, jag har halverat mina kostnader för schampo och balsam minst!
  • hhårhårhår
    Fjärilslarv skrev 2014-12-22 19:04:15 följande:
    gör så
    =)
    Ge dr organic en chans annars, jag har halverat mina kostnader för schampo och balsam minst!
    Tack för tipset, kollade ingredienserna på dr organic... mitt hår hatar aloe vera och allt som reagerar som en protein,tyvärr.. Jag tror jag har använt för mycket protein i mitt hår över åren, samt får i mig mycket protein via min diet.
  • Fjärilslarv
    hhårhårhår skrev 2014-12-22 19:54:59 följande:
    Tack för tipset, kollade ingredienserna på dr organic... mitt hår hatar aloe vera och allt som reagerar som en protein,tyvärr.. Jag tror jag har använt för mycket protein i mitt hår över åren, samt får i mig mycket protein via min diet.
    ah det var ju synd :(
  • Tihi

    Jag har lite samma problem som du. Vad jag fattar så är Apotekets Apoliva Parfymfria schampo proteinfritt?

    www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx

    Aqua
    Sodium Laureth Sulfate
    Cocamidopropyl Betaine
    Glycereth-2 Cocoate
    Decyl Glucoside
    Panthenol
    Parfum ( endast i parfymerad variant)
    Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride
    Sodium Chloride
    Citric Acid
    Phenoxyethanol
    Benzoic Acid
    Dehydroacetic Acid

    Hur reagerar ditt hår och hårbotten på schampon med proteiner?

Svar på tråden HJÄLP! hitta svensk version av hårschampo