• Anonym (X)

    Ni som varit illamående vid graviditet och har flera barn

    Har ni mått illa vid varje graviditet eller har det varit olika?
    Vid min första graviditet (tvillingar) kände jag ingenting och mådde hur bra som helst. Var nyligen gravid igen (missfall) och började må extremt illa några dagar efter plus i vecka 5. Så illa att jag till slut inte kunde äta eller dricka utan att spy redan i veckan 7.. Är livrädd att det ska bli så igen om jag blir gravid och inte veta om det kommer vara så hur länge som helst.. :/

  • Svar på tråden Ni som varit illamående vid graviditet och har flera barn
  • MammAmma

    Mådde inte illa alls under min första graviditet, mådde illa några veckor i början av de andra tre. Spydde dock aldrig.

  • Anonym (-)

    Mått lika illa bägge gånger. Konstant illamående från v 7-16, men spydde aldrig. Blev hjälpt av Lergigan Comp.

  • Anonym (mått illa)

    alla 3 gångerna... sista gången även inlagd...

  • Mika86

    Första väldigt illamående o spydde vare dag, v 5-18

    Andra lite illamående, spydde kanske nångång,v 9-15

    Tredje samma som andra

    Fjärde mf i v 6 hann inte må illa

    Femte ganska illamående men gick ändå bra spydde ett par gånger, åt postafen

    Sjätte, grymt illamående innan jag ens testade, spydde dagligen v 5-24

  • Vibeche

    Har mått illa under alla mina graviditeter, börjar på dagen v.6 och håller i sig tills ungen pluppar ut (eller vid missfall). Hjälpte med Lergigan comp. En bra dag kunde jag totalt inte må illa ca 3 timmar sammanlagt på en hel dag (inte inräknat sömn för då gick det bra).

  • Anonym (X)

    Usch ja, då kan det gå lite hursomhelst.. :/ Jag vet inte hur jag ska stå ut om det varar en längre tid, den här tiden höll på att göra mig galen.. När man dessutom har barn att ta hand om redan också.

  • Vibeche

    Om du kan, ladda upp med hjälp, stöd, barnvakt. Försök inte vara stark. Illamåendet är psykisk tortyr, så se till att testa allt som finns och se till att få stöd för vila etc. Det blir ju naturligtvis mkt jobbigare när det redan finns barn.

  • Pentra

    Jag mådde i stort sett lika illa under alla graviditeterna. Speciellt i början. Jag började spy redan från v 3. Första graviditeten spydde jag bort 5 kg i början, de andra 9 kg. Ingen medicinering hjälpte. Jag blev fruktansvärt urlakad och trött. Kom på att det ofta gick att somna ifrån illamåendet och kräkningarna, men när jag vaknade var jag tvungen att ha en hink nära till hands för då var det akut kört direkt igen. Tillslut spydde jag grönt på tom mage. Alla gånger har det slutat med att jag blivit inlagd och fått dropp för att häva den onda spycirkeln. Men det vänder och är mödan värt. ... /Pentra

Svar på tråden Ni som varit illamående vid graviditet och har flera barn