• Ulf

    Kö vett?

    Funderar på detta eftersom det har blivit en del köande nu runt Jul.

    Om du står i en kö och nästa kassa blir ledig. Är det först till kvarn som gäller? Eller är den som står nästa på kö att bli serverad, alltså näst längst fram som har rätt att ställa sig först i nästa kassa. Man verkar tycka lite olika här. Vad tycker du?

    (För övrigt är mitt tidsfördriv under Julen att utmana mina vänner i appen Wordfeud Competitor Wordchallenge. Är beroendeframkallande.Utmana mig gärna, jag är user Pers.

    appsto.re/se/RAtO2.i )

  • Svar på tråden Kö vett?
  • Dixie

    Det borde vara den som nästa i tur, men många verkar tro att snabbast till kassan "vinner"! Här tycker jag kassörskan har ett ansvar, de bör säga att jag tar nästa i kö!

  • Grande Rock

    Jag anser att det är först till kvarn som gäller.

    För att få köandet rättvist är det kölapp som gäller. 
    Även om det är lika köer till alla kassor är det ytterst sällsynt att det tar lika lång tid.


    Assumption is the mother of all Fuck-ups
  • Dr Nail

    Jag brukar köra först till kvarn principen, men blir oftast lite osäker på om jag verkligen gör rätt. Det är en reflex som triggas igång av orden "ledig kassa". Hände för bara några timmar sedan, men då skulle jag bara köpa snus, samtidigt som paret bakom mig hade en vagn full med varor, så den här gången kändes det inte lika fel.

Svar på tråden Kö vett?