• tiamo123

    Extrema problem med läppar

    Hjälp!!!

    Är 17 år, har alltid haft stor problem med mina läppar. De är ständigt torra, spruckna och har "sår" (haft det i ca 8-9 år) i mungipan. Har vart hos måååånga olika läkare och de enda de råder till är att smörja och testa olika salvor mm. 

    Testar alltid en salva som fungerar bra ett tag, men efter några månader reagerar läpparna inte längre. Är medveten om att jag smörjer för mycket och att läpparna är beroende men kan inte heller sluta med det.. 

    Nu det senaste året (!!) har jag använt mig av Locobase som fungerat bättre än någonsin. Men nu den senaste månaden/månaderna har den slutat "fungera" helt och läpparna reagerar inte alls. Tror det kan ha kommit i samband med att jag kom i kontakt med den superstarka såsen "da bomb" som detta skedde. Pojkvännen hade det i maten, jag fick lite på fingret som jag snabbt torkade bort och på något sätt fick jag det på tungspetsen. Hela läpparna började svida och bränna. Även hela ansiktet blev rött och brände.

    Är alltså inte säker men jag misstänker att det var efter detta som mina läppar helt tappat kontrollen :( de har varit sjukt torra och knottriga utanpå. När detta försvann fick jag massa blåsor som gjorde jävligt ont på insidan av läpparna. Dessa försvann efter ca 4 dagar och nu sitter jag här med extremt torra läppar. Kan inte äta någonting starkt utan att de svider, och när jag ätit äpple/clementin/hallon smoothie så har det börjat sticka i dem..

    Vad kan detta vara och vad ska jag göra?! Som sagt så har jag alltid haft svåra problem med läpparna som ingen läkare har kunnat hjälpa mig med. Kan tillägga att ibland (första gången för två år sedan) kan jag vakna upp med så uppsvullna läppar att det ser ut som jag precis lagt i en allt för stor mängd botox i de..
  • Svar på tråden Extrema problem med läppar
  • tiamo123

    Snälla är det någon som haft liknande eller har tips på vad jag kan göra? :( Hatar detta så mycket och skäms då det syns så mycket nu..

  • Kira2

    Jag känner igen detta. Har sett något om det på tv. Kan ha vart de engelska läkarna "våra pinsamma kroppar" som går på TLC som sände det!

Svar på tråden Extrema problem med läppar