• Anonym (orkar inte mer)

    Värsta dagen på året!

    Lever med en man med ADHD samt har tre barn varav ett har ADHD också.

    Denna dag är den värsta dagen på året. Av någon anledning hatar min man julen. Iom att han har ADHD så resonerar han inte som vi andra. Han anser att om man är dum ska man inte ha presenter, vilket innebär att våra barn inte ska ha några för de kan jäklad ( precis som alla barn gör) .Han anser att jul är bortkastat o han ser ingen glädje i att ge.

    Då han o barnet med ADHD hamnar i konflikt HELA tiden HELA dagarna, blir jag oerhört stressad o även jag bråkar då med barnet då jag tycker hen provocerar o borde veta bättre.

    Nu till julen...

    Många/de flesta ADHD föräldrar upplever det som värsta dagen på året. Barnet klarar inte av förändringen i vardagen, förväntningar, ovisshet samt krav. Tänk då de olika rutinerna, paketen som ligger där osv. Det bäddar för KATASTROF!

    Barnet o pappan är just nu osams som hund o katt. Spelar ingen roll att jag går emellan o bryter, stämningen är förstörd o min man rasande resten av dagen. Elaka ord utbyts, o vi resterande av familjen går bara undan.

    INTE FÖR EN ENDA DAG KAN MIN MAN FÖRSÖKA BITA IHOP!.Jag är så oerhört trött på denna jävla ADHD så jag spyr.

    Jag är så oerhört trött på MIG SJÄLV o mitt medberoende. Spela inngen roll vad jag gör eller säger..allt blir ändå mitt fel.

    Endast de med ADHD runt omkring sig kommet att förstå vad jag menar. Jag är så fruktansvärt nära att be honom ta sitt pick o pack o åka till sin mamma.

    Jag är så ooerhört besviken att sitta här igen o känna mig så ensam.

  • Svar på tråden Värsta dagen på året!
  • Venne

    En vuxen person med ADHD kan inte bete sig så illa, särskilt mot sina egna barn och skylla på din diagnos. Känner flera vuxna med adhd och känner inte igen din beskrivning. Han måste jobba med sina problem! Kan inte du och barnen fira utan honom, han gillar ju ändå inte julfirande?

  • Drottningen70

    Allt går inte att skylla på adhd. Att tycka att ens barn ska bli utan julklappar på julafton har inte ett skit med adhd att göra, utan handlar om ren elakhet inget annat. Varför väljer du att leva som du gör? Ditt liv skulle bli enklare utan mannen.

  • The past is now

    Delar inte din uppfattning om adhd. Har två barn med detta och ingen av dem är så där trots att de är flicka och pojke. Allt handlar om tydliga ramar och regler som alltid ska följas. Att förbereda i god tid osv..er tillvaron verkar vara väldigt jobbig och jag undrar varför du/ ni inte söker hjälp tex avlastning eller så. Och det är oavsett vilken dag det är på året. Du kan ju köpa julklappar och ge barnen eller hur? Strunta i mannens syn på julen den ska ju inte drabba er faktiskt.

  • Anonym (Erfarahet)

    Min man har också ADHD, och jag känner inte alls igen det du skriver. Visserligen tycker han själv att han har svårt för det sociala och kan bli "för mycket" ibland! Men han vill oss alla i familjen SÅ väl och är godheten själv!

  • Annelie 76

    Skicka honom till hans mamma och fira jul utan honom. Eller skicka iväg honom under dagen så kan han komma hem lagom till middagen när allt är klart. Då blir det troligtvis lugnare. Adhd eller inte, surkart klarar man sig utan.

  • Aniiee

    Sorry, TS, men det där har inte med ADHD att göra någonstans. Så sluta hålla honom under armarna.


    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Anonym (orkar inte mer)

    Självklart får de julklappar. Naturligtvis!!

    Han är vuxen o diagnostiserad relativt nyligen. Han har VÄLDIGT mycket ADHD.

    Han är dessutom ensambarn vilket innebär att hans mamma inte vetat något annat beteende o därav inte kunnat sätta tydliga gränser. Hon har hela tiden trott att han varit ett " viljestarkt" barn med extra mycket " tonårsproblematik".

  • Anonym (Alice)

    Jag har också ADHD och visst är julen jätte jobbig med stress och krav osv. Men hans beteende har nog med något annat att göra...

  • Anonym (handyman)

    Faktiskt...  Be han åka till mamma eller nåt..
    Vuxen ADHD är ingen ursäkt till att få göra som man vill.

    Antingen skärper du dig och jag skiter i din ADHD idag. eller så åker du till mamma eller nåt. Vilket väljer du?

  • Anonym (Vill inte outa mig)

    Du, jag jobbar inom LSs, stöttar vuxna med bl.a. Grav adhd. Inte ens i kombination med utvecklingsstörning är din makes beteende något jag kopplar till diagnosen. Han beter sig för jävligt och kommer undan genom att peka på sin adhd. Men det finns svin som råkar ha adhd, precis som det finns svin utan. De flesta med dessa diagnoser är vänliga och trevliga människor. Problemen brukar yttra sig på andra sätt än att vara jävlig mot folk rent allmänt.

Svar på tråden Värsta dagen på året!