• Kentsdotter

    Minska yrsel och illamående

    Har de senaste 2-3 veckorna haft en yrsel som kommer och går. När den inbefinner sig så dunkar det liksom i hela kroppen av yrseln, en trötthet som inte är normal och inbefinner sig vare sig jag sovit i 16 timmar, 2 eller 8 och hjärtat slår snabbare. Men nu har även konstant spänningshuvudvärk och illemående så illa att jag nästan spyr kommit in i mixen. Ringde 1177 som rekommenderade att jag skulle söka hjälp hos läkare men
    1. Det kostar pengar jag tyvärr inte har och
    2. Jag bor själv utan bil och kan inte gå stadigt för att rädda mitt liv.
    Varje gång jag drar upp detta för min mor, som är utbildad undersköterska, så säger hon bara att det är stress och jag måste ändra hela mitt liv vilket jag, psykiskt, inte klarar av. När jag nämner någonting om att kontakta en läkare för att få hjälp så säger hon bara att jag kommer bli inlagd på vuxenpsykiatriska mottagningen igen, vilket enbart skulle öka min stress och känsla av panik. 
    Så vad jag undrar är om någon känner igen dessa symptom och/eller vet hur jag kan minska dem då det påverkar hela mitt liv vid det här laget. 

    Tacksam för svar. :)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-25 04:49
    P.S att försöka minska stressen är omöjligt då det inte finns någonting jag kan göra för att lösa det som stressar mig.

  • Svar på tråden Minska yrsel och illamående
  • garib

    Men om du mår så dåligt måste du få läkarvård.Kanske bättre att bli inlagd iallafall.Har du ingen vän som kan köra dig till doktorn?

  • Kentsdotter1

    Nej, de jag känner här har ingen bil tyvärr..

  • garib

    Kan du inte låna pengar av din mamma för att ha råd  med läkarbesök? Jag hade själv yrsel i tre månader pga  stress mm. Det som hjälpte mig var att sova tillräckligt och äta nyttig mat.

  • garib

    Det kan vara kristallsjukan också.Kristaller som lossnat från örats båggångar.Läkaren kan göra vissa rörelser med ditt huvudså att yrseln försvinner.

Svar på tråden Minska yrsel och illamående