• Anonym (TS)

    Ringer ni upp gästerna om någon i familjen kräks?

    Säg att ni ska ha fest/middag/kalas, hela familjen ska komma.
    På morgonen vaknar en av era familjemedlemmar hemma och kräks.
    Hade ni då ringt upp era gäster och informerat om detta eller hade ni berättat det när de väl anlände?

    Anledning till trådstart - Det hände oss igår. Vi kom hem till ett hus där en spydde, tillsammans med våra tre barn varav minsta är 4 månader.

  • Svar på tråden Ringer ni upp gästerna om någon i familjen kräks?
  • Madmoiselle

    Om personen spydde pga smittsam sjukdom så hade jag självklart ringt, men inte om det rörde sig om graviditets illamående eller liknande.

  • Lena

    Antingen utefest med övriga i familjen och sjuklingarna isolerade annars är detsjälvklart vi ringer och ställer in.

  • Filiplopp

    Beror ju på varför personen kräks. Behöver ju inte vara en smittsam magsjuka. Men klart att man berättar det. Så gästerna själva får avgöra om de vill komma.
    Hade jag varit den som kräktes oavsett orsak hade jag själv nog velat att gästerna stannat hemma, så jag fick vilat upp mig i lugn och ro.

  • Litet My
    Anonym (TS) skrev 2014-12-25 11:16:47 följande:

    Säg att ni ska ha fest/middag/kalas, hela familjen ska komma.
    På morgonen vaknar en av era familjemedlemmar hemma och kräks.
    Hade ni då ringt upp era gäster och informerat om detta eller hade ni berättat det när de väl anlände?

    Anledning till trådstart - Det hände oss igår. Vi kom hem till ett hus där en spydde, tillsammans med våra tre barn varav minsta är 4 månader.


    Ja, såvida jag inte till 100% kan utesluta magsjuka hos den som kräkts.
  • Anonym (**-)

    Jag hade självklart informerat innan gästerna kom.

Svar på tråden Ringer ni upp gästerna om någon i familjen kräks?