• Anonym (Blä)

    göra slut eller kräva bättring?

    Jag har två små barn tillsammans med en man som har adhd, boderline persinlighetsstörning, morfinmissbruk på grund av kronisk smärta, spelberoende, enormt slösaktig med våra gemensama pengar och lägger halva sin månadslön på cannabis, snus och cigaretter. Har stått ut länge med att gå hans väg i de mesta men känner att det verkligen börjar tära på mig massa. Det jobbigaste är hans petsonlighetsförändring när han tar morfin och den begränsning av vårt sociala liv alla hans problem leder till. Har svårt att umgås med folk över lag på fritiden, antingen för att man make ogillar personen i fråga eller att jag inte vågar ta hem folk av rädsla för hur han ska bete sig. Å ekonomin är pt helvete, knappt pengar till mat sista veckan i månaden. Ändå blev han Skitsur när han inte fick köpa dig en ny telefon häromdagen. Ofta får han sig vilja igenom, han är väldigt bra på att övertala mig till varför han jämt ska få som han vill. Känner sånt ansvar över hans liv, han behöver typ nån som tar hand om han för själv klarar han sig inte, å våra barn, så hemskt sorgligt att växa upp utan sin pappa... För han kommer garanterat trassla till de för sig ordentligt om jag slänger ut han och definitivt bli en ännu sämre far. Jag mår verkligen inte bra, nåt måste hända, känner spontant att jag borde göra slut utan att försöka mer eller hoppad på bättring, men tänker att han ändå kanske är värd en sista chans att bättra sig. Hur skulle ni gjort? Finns de nåt alternativ till att göra slut, några knep att ta till som kan få honom att göra slut med mig istället?? Sjuk fråga kanske men känner mig lite smått desperat. Försökte göra slut för ett år sen å då försäkra han ta livet av sig men överlevde, jag vill inte känna skuld om de skulle hända igen, hur fan skulle jag kunna leva med det..,

  • Svar på tråden göra slut eller kräva bättring?
  • Anonym (Mellan)

    Tycker du ska ställa ett ultimatum. Sök hjälp för samtliga problem eller så gör ni slut. Sätt en tidsgräns. Tillåt honom inte att slingra sig när du ska få fram poängen och påtala också att gör ni slut så får han ändå inte ha barnen själv förrän missbruket är borta. Jag hade iaf inte lämnat över ansvaret för barnen på en person som kan beskrivas sådär. Är inte en bra tillvaro för dom.

    Vare sig du eller barnen tjänar på att leva på det där viset. Det är jättejobbigt att behöva ta sitt barn bort från sin pappa(vet av erfarenhet) men om barnen inte har det bra och han kan ta hand om dom så är det det enda rätta.

  • Anonym (say what?)

    Hur tänker man när man skaffar TVÅ barn med en sån "man"...??

  • onlygirl

    Vännen, han är en vuxen människa och har ansvar över sitt eget liv. Ingen handling han någonsin gör kommer att vara ditt fel - aldrig.

    För mig låter det som om han glider med på en räkmacka utan att egentligen tillföra något. Han har allvarliga problem han bör söka hjälp för och det kommer han inte, om hans ens gör det, att göra sålänge du underlättar hans missbruk för honom (dvd ser till att han har tak över huvudet, mat, rena kläder etc för jag antar att det är du som sköter sånt?) Gör honom, dig och era barn en tjänst och ha ett allvarligt samtal med honom och lämna honom sen. Du kommer ha så mycket energi över till att vara lycklig, mamma, vän etc när stormen har lagt sig. Är detta inte vad han vill så kommer han att söka hjälp och ta de första stegen själv, sen kan du (om du vill) hjälpa honom att ta sig i mål och återuppta ett nytt förhållande med någon som bidrar både till ert förhållande, ert hem och era barn.

    Kram

  • Anonym (DADAD)

    Du kan ju dra. Men du kan få problem att hitta en ny med två barn släpandes. 

  • Anonym (borderline=fly)

    Göra slut. Diagnos på borderline= håll dig borta. Nu kommer nån pk eller nån med diagnosen att protestera, men så är det.

    Dessa personer är omöjliga att leva lyckligt med, så bara dra så fort du kan.

  • Anonym (Blä)

    Tack mellan och onlygirl för era svar, måste se till att göra så att jag å barnen mår bra i första hand, vet att vi kommer klara oss fint men kommer bli en jävligt jobbig separation...

  • onlygirl
    Anonym (borderline=fly) skrev 2014-12-25 22:52:54 följande:

    Göra slut. Diagnos på borderline= håll dig borta. Nu kommer nån pk eller nån med diagnosen att protestera, men så är det.

    Dessa personer är omöjliga att leva lyckligt med, så bara dra så fort du kan.


    Kan du vidareutveckla Tack? /ej borderline.
  • Anonym (Blä)
    Anonym (borderline=fly) skrev 2014-12-25 22:52:54 följande:

    Göra slut. Diagnos på borderline= håll dig borta. Nu kommer nån pk eller nån med diagnosen att protestera, men så är det.

    Dessa personer är omöjliga att leva lyckligt med, så bara dra så fort du kan.


    Har också hör de där
  • Anonym (Blä)
    Anonym (say what?) skrev 2014-12-25 22:35:45 följande:

    Hur tänker man när man skaffar TVÅ barn med en sån "man"...??


    Allt de dåliga har ju kommit fram successivt.,, och han kan va väldigt duktig på att följa de till nya bekantskaper under en kortare period, då är han till ichmed mycket omtyckt... Men jag får tyvärr se dom bra sidorna mer och mer sällan..
  • Anonym (Mellan)
    Anonym (Blä) skrev 2014-12-25 22:56:29 följande:

    Tack mellan och onlygirl för era svar, måste se till att göra så att jag å barnen mår bra i första hand, vet att vi kommer klara oss fint men kommer bli en jävligt jobbig separation...


    Jo det är klart. Det är en hög tröskel att ta sig över men det är på det stora hela ändå en kort period i era liv i förhållande till hur bra ni kan ha det sen när saker kommit i ordning sig. Du måste få leva ordentligt, barnen förtjänar iaf EN förälder som mår bra och orkar kämpa för dom. Du kan inte kasta bort ditt liv och deras barndom på att gå och vänta på någon som inte vill ta tag i sitt liv. Nappar han inte på att söka hjälp när priset är hans familj så kan du inte stå för mer. Det ligger på hans ansvar.
Svar på tråden göra slut eller kräva bättring?