• Anonym (Tessan)

    Vikt- och hälsoutmaning 2015

    Detta är en utmaningstråd för dig som vill leva hälsosammare och gå ner i vikt under 2015.

    Ni skriver ert "namn", nuvarande vikt, målvikt och resultat för veckan. Varje lördag registrerar vi våra värden. Där emellan peppar vi och hjälper varandra mot våra mål.

    De som går i mål får allas vår beundran och respekt

  • Svar på tråden Vikt- och hälsoutmaning 2015
  • Anonym (Tessan)

    Jag börjar med att presentera mig.

    Jag är 37 år gammal, är gift och har ett barn. Lever ett stressigt liv med heltidsjobb som chef. Jag har många hobbys och ett stort hus och trädgård som ska tas omhand.

    Jag tränade mycket tidigare, främst löpning, men när jag började mitt nya jobb 2013 så blev träningen lidande.

    Idag har jag gått upp ca 5 kg, alla kläder sitter illa (kom inte i en enda klänning när jag skulle på julfest). Jag har ändå loggat mina värden så jag vet att jag har tappat ca 3 procent muskler och blivit 3-4 cm större runt om hela kroppen.

    Nu är målet att träna 4 ggr i veckan och försöka komma tillbaka till min forna form till sommaren

  • Anonym (Tessan)
    Fyll på i listan:

    Tessan: Start: 59.5 kg. Mål: 55 kg. Denna vecka: 59.5 (+/- 0)
  • Anonym (Tessan)

    Är det verkligen ingen som vill haka på?

    Kom igen nu tjejer och killar!

  • Anonym (Lika)

    Vill inte förändra så mycket men även jag är 37, jobbar som chef och tränar regelbundet, gillar löpning och yoga samt spinning, core mm, har varit lite seg med träningen det senaste och behöver hitta tillbaka till regelbundenheten ????

  • Anonym (Nytt liv 2015)

    4barns mamma 64 kg målvikt 53. Älskar och träna ska springs halvmaran i april ska innan dess gå ner mints 6 kg. Jag löptränar ibland och kör pilates. Har bestämt att 2015 ska bli det år jag är mest vältränad, snyggast och mest hälsosam ??

  • Inte jag

    Oj vågar jag skriva. Men jag är 30 och är arbetslös kan man säga, pluggar på halvtid, vikarie inom skolan och söker jobb den andra halvtiden. Mår inte så bra med min kropp. Väger 118 kg, har vägt 130 som mest, vill gå ner till 70.

    Ska träna 3-4 gånger i veckan med cykling och löpträning.

    Emma: start 118 kg Mål 70 kg. Denna vecka 118 just nu efter julhelgen.

  • Anonym (Maggie87)

    Hej! Jag kommer gärna med i denna tråd! Har bantat ganska långsamt ca 6 kg i år men har några kg att gå ner så att jag blir nöjd :) Väger nu lite över 62 till mina 171 cm. Målet är att ha ordenligt synliga magmuskler sommaren 2015. Vill också klara av en chin-up och 20 riktiga armhävingar. Vill även få ner fettprocenten, har varit på inbodymätning några gånger och vil förbättra resultatet.

    Maggie, startvikt 62.5 kg, målvikt: 58 kg.

  • Anonym (Nytt liv 2015)

    Mrs Boss 44 år ???? startvikt 64 mål 52-53. Nu kör vi!!

  • Anonym (Maggie87)

    Glömde skriva att jag är 28 år gammal och har man och 2 små barn (2 & 5 år gamla) :)

    Har tänkt träna ca 4 ggr i veckan. Mest blir det hemmaträning med kroppsvikt och kettlebells.

  • Anonym (förstor)

    22 år precis fått mitt första barn. Nuvarande vikt 109 kg. Dröm vikt 70 om det passar till mina 180 cm. men max 80 kg vill jag väga.

Svar på tråden Vikt- och hälsoutmaning 2015