• Paino

    Varför ska jag försöka?

    Har alltid varit singel, och försökte med alla sorters tjejer i en massa år.
    Nu försöker jag inte längre.
    Det senaste året har flera tjejer visat intresse, men jag har noll självförtroende nu.
    Så jag har dragit mig ur dejter.
    Ironiskt. Varför visade inte tjejer intresse förut, när jag vågade dejta?
    Bekanta tycker det är synd att jag inte törs. "Men du borde ju..." och så vidare.
    Lätt att säga. De har haft förhållanden tidigare, och har det att falla tillbaka på. Ändå skulle de själva inte våga ta initiativet, har inte ens behövt, fått killar ändå, eller vet hur de skulle få till ett förhållande nu.
    Men jag som aldrig haft ett förhållande, och bara har erfarenhet av dissningar och att få nobben, förväntas ta initiativet, eller våga, ta chansen bla bla.

  • Svar på tråden Varför ska jag försöka?
  • Coruscant

    Det är såklart ditt eget val, men är det exakt samma tjejer du försökte med förut som nu intresserar sug för dig - eller är det andra tjejer? Man måste våga för att vinna, eller så får man stå där och se livet passera...

  • Paino

    Nej, det är inte samma tjejer.
    Jag vågade förut, men det funkade inte. Nu har det gått för långt antar jag. Jag är över 40 och har aldrig haft en tjej. 5 år senaste gången jag hade dejt.

  • Paino

    Verkar vara skillnad på folk också.
    Jag är blyg och inte den mest utåtriktade. Jag har alltid fått höra att tjejer vill ha killar som tar för sig, är handlingskraftiga och man ska inte vara blyg och försiktig som kille.
    Sen hör man hur tjejer säger, om andra killar, hur söt han var när han var blyg, osäker eller nervös.
    Jag har lyckats råka på fel sorts tjejer i hela mitt liv då tydligen.
    Eller så är det skillnad på folk.

  • Kereza

    Jag var 31 när jag kysstes första gången, så jag vet ungefär hur du menar; till slut tappar man helt tron på att man alls KAN bete sig som folk/göra "rätt".

    Men, å andra sidan, är det fel människor så spelar det ingen roll - och är det rätt så kommer dina eventuella "konstigheter" inte spela någon roll. Våga testa! 

  • Paino
    Kereza skrev 2014-12-27 11:40:01 följande:

    Jag var 31 när jag kysstes första gången, så jag vet ungefär hur du menar; till slut tappar man helt tron på att man alls KAN bete sig som folk/göra "rätt".

    Men, å andra sidan, är det fel människor så spelar det ingen roll - och är det rätt så kommer dina eventuella "konstigheter" inte spela någon roll. Våga testa! 


    Ja, alla andra är ju så jävla duktiga tydligen.
    Jag var 13 när jag kysste en tjej första gången. Hånglade med tre olika tjejer. Året efter igen, med hon som var den första jag kysste.
    Sen dröjde det 18 år innan jag kysste en tjej (kvinna) igen.
    Efter henne kysste jag två kvinnor, men sen dess inget. Nu är det 6 år sen.
  • Paino

    Kan det ha gått för långt, för lång tid som singel? Ibland undrar jag om jag inte har blivit skadad känslomässigt.
    Jag har svårt att lita på tjejer märker jag.
    Det har varit mycket skit.
    En dissade mig när hon fick veta att jag var oskuld.
    En dissade mig efter en kort flirt, klagade över att killar bara vill en sak, men ändå träffade hon en man ibland för sex när han var i stan.
    En tjej berättade om andra killar hon träffade och hade sex med, fast hon visste att jag var intresserad. Hon gnällde också över att killar bara pratade om hennes kropp.
    En kunde inte ses för det var inte slut med exet, sen plötsligt hade hon en annan kille.
    En jag skulle dejta fick förhinder hela tiden, sen hade hon också plötsligt en kille.
    En tjej ljög om att hon ville vara singel och ägna sig åt sitt barn, hade nyss tagit slut med exet. De hade varit isär i flera år. Hon träffade en kille.
    Osv.

  • Paino

    Jag kanske ska träffa en av tjejerna som velat ses. Jag har sagt det till henne i alla fall. För vi har fått bra kontakt, hon är rolig, vi kan prata om allt.
    Men så slogs jag av tanken igår: om vi nu eventuellt skulle bli ihop, och hon blir min första flickvän. So what? Det är ju vardag för många, att ha nån.
    Är det inte lite patetiskt att få sin första flickvän vid 43?

  • sportpappa
    Paino skrev 2015-11-07 07:34:50 följande:

    Jag kanske ska träffa en av tjejerna som velat ses. Jag har sagt det till henne i alla fall. För vi har fått bra kontakt, hon är rolig, vi kan prata om allt.
    Men så slogs jag av tanken igår: om vi nu eventuellt skulle bli ihop, och hon blir min första flickvän. So what? Det är ju vardag för många, att ha nån.
    Är det inte lite patetiskt att få sin första flickvän vid 43?


    Gör det någon skillnad om någon anser det vara patetiskt? Jag tror mest att det är du själv som tänker så. Var istället glad för om du hittar någon som du vill vara och bo tillsammans med. Det är inte alla som gör det.
  • Paino
    sportpappa skrev 2015-11-07 07:48:06 följande:
    Gör det någon skillnad om någon anser det vara patetiskt? Jag tror mest att det är du själv som tänker så. Var istället glad för om du hittar någon som du vill vara och bo tillsammans med. Det är inte alla som gör det.
    Ja, jag vet inte varför såna tankar poppar upp. Jag vill ju ha en go tjej som jag kan vara mig själv med. Och hon verkar vara just en sån tjej.
  • Paino

    Jag kanske inte är redo för ett förhållande.
    Kan känna att jag missat mycket. Har bara legat med en tjej. Kanske behöver ha sex med ett par tjejer som inte betyder nåt, bara kul, de flesta leker ju runt när de är yngre.

  • sportpappa
    Paino skrev 2015-11-07 09:55:29 följande:

    Jag kanske inte är redo för ett förhållande.
    Kan känna att jag missat mycket. Har bara legat med en tjej. Kanske behöver ha sex med ett par tjejer som inte betyder nåt, bara kul, de flesta leker ju runt när de är yngre.


    De flesta har massor med tankar om vad alla andra har gjort och de flesta tror att andra har gjort så mycket mer än en själv. Fokusera mer på dig själv. Om du hittat en tjej som du tror på och det fungerar mellan er så satsa på det. Det kommer ge dig mycket mer än att ligga med några andra bara bara för kul. Sen är det ju inte helt lätt att hitta några som vill ligga med en som man själv vill ligga med.
  • Snusovic

    Du missar inget. Jag har haft flera förhållanden, 2 av dom var långvariga (en av exen är jag fortfarande god vän med) och per idag är det egentligen bara en enda jag fortfarande saknar ibland.

    Det att kunna göra vad man vill hur man vill när man vill är värt guld! Nu har Fallout 4 kommit ut och jag kan jobba dygnet runt i veckorna och spela 48h i sträck varannan helg, helt utan någon som grinar över det. Hur mycket bättre kan livet bli?

  • Blyg så in i bomben HJÄLP

    Mannen.. Du är för fan kille Våga visa dig. Jag brukar också får nobben inte fan har du fått mer än jag.. kanske 20 grr nobben. HAHAHA Men jag lär mig. Bara fråga tjejen. 50/50 chans hon säger ja. Men jag är också typiskt kille. Har heller inte haft förhållande nån gång(Aldrig). Men sex får jag när jag väl fråga tjejer. men oftast vad det hon som förför mig.
    Jag är väl rädd blir lämnar eller är jag som lämnar dem. Vill inte såra varken mig själv eller jag jag såra henne.  Det räckte väl första kärleken krossade sönder mig, jag trodde hela världen vad SLUT typ!!

    Jag håller på försöka en på G. Men hon är Väldigt svårt tjej. Jag gilla.. Vill har förhållande på riktigt med henne och älska henne på riktigt. hennes intresse matcha in mig än så länge. :P Det är konstigt känslan. Det är inte som de tidigare tjejernas jag hade dejtat förut.

Svar på tråden Varför ska jag försöka?